To hell and back

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Liselott - 12 januari 2012 19:10

Det går framåt. Snabbt! Ser skillnad på arm, hand och fingrar för varje dag som går. Ser till och med skilland före och efter varje behandling. Tjoho!! Jag har ett effektivt lymfsystem som jobbar bra, och ett, trots allt, väldigt bra återflöde av lymfvätska från armen. Återflödet behöver bara lite hjälp på traven... Nu har min sjukgymnast till och med ändrat sig vad gäller kompressionen efter behandlingen. Från början sa hon att vi inte skulle beställa någon ny kompression förrän efter att jag varit på ödem-behandling på Mösseberg. Men eftersom jag nu svarar så bra på behandlingen som jag gör, så kommer hon ta nya mått och beställa en ny strumpa nästa vecka i alla fall. Vi vill ju inte riskera att ödemet kommer tillbaka nu när vi jobbat bort det så bra! Har fått lite bättre rörlighet i axeln också. Har alltid haft full rörlighet i själva axelleden, ända sedan operationen. Men har ändå haft lite svårt att ta ut rörelserna fullt, något har tagit emot. Och detta "något" måste ha varit vätska, för rörligheten är mycket bättre nu är den var innan intensivbehandlingen startade. Det är så skönt att något faktiskt fungerar, att något kan gå som det ska! Annars har det ju mest varit strul och konstigheter längs hela cancer-vägen, tycker jag...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards