To hell and back

Alla inlägg under januari 2014

Av Liselott - 10 januari 2014 13:30

Efter dagens besök på sårmottagningen i Linköping är jag fri från vaccum-pumpen. Äntligen!! Det händer saker med såret. Det läker. Låååååååångsamt. Och det bästa av allt: jag kommer klara mig utan ny operation!!!!! Dock vill ju farbror plastikkirurgen operera lite ändå, för att fixa till, men det får han inte.... jag är så trött och less på komplikationer och sår och infektioner och fan och hans moster nu.... Så nej tack, jag lägger mig inte på operationsbordet en gång till om det inte är absolut nödvändigt. Nu gäller lite fuktgivande gel i sårhålan och ett litet (jämförelsevis) plåster över. Omläggning varannan dag till att börja med, och det är inga problem att fixa det själv.


Farbror plastikkirurgens ord var att "Det här går löjligt långsamt. Det ska inte vara så här. Det är inte normalt." Meeeen nu är jag ju inte normal heller! *haha* Vävnaden i området är skit, huden i området är allt annat än vacker. Farbror plastikkirurgen håller fast vid orden "Det här är något av det västa jag har sett..." Jaja, någon ska ju vara värst, så varför inte jag? *haha*


Pumpfrihet innebär att jag ÄNTLIGEN kan börja träna igen!!! Har inte tränat på över ett halvår... Ah, så härligt det ska bli! Tror minsann att jag ska ta en sväng till gymmet på måndag.


  KÄRLEK   

Av Liselott - 6 januari 2014 08:34

Nu har jag haft min kära lilla vaccumpump i en månad. Och faktiskt, den har gjort skillnad! Såret är grundare och ser bättre ut. Efter 3 antibiotikakurer verkar infektionen ha gett sig också, DET är trevligt! Frågan är ju nu om pumpen räcker hela vägen, eller om det blir operation igen. På fredag ska jag på återbesök till sårmottagningen i Linköping, och samtidigt träffa min plastikkirurg, antar att jag får min dom då....


För övrigt så är livet just nu väldigt trevligt att leva.    Blir jag bara av med det här förbannade såret så är allt så perfekt det kan vara. Och sen känner jag att det inte behöver hända något mer på rätt länge. Har fått nog av händelser de senaste åren. Vill ha ett helt vanligt liv där allt går sin gilla gång i samma fotspår dag efter dag. Hoppas att 2014 blir så!   


  kärlek   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards