To hell and back

Alla inlägg under december 2010

Av Liselott - 29 december 2010 14:48

till centraloperationens planeringsenhet för att höra om jag blivit uppsatt på operationstid än, eftersom jag inte fått någon kallelse idag heller. Men nej, ingen op-tid finns på mej!! *gah* Jag tror jag blir tokig!! Dagkirurgen har stängt, o öppnar nästa vecka. Hon jag pratade med i telefon kollade på deras tider, o det första som finns är 17 januari. Fatta, 17 januari!!!!!!!!!!! Det är ju nästan 3 veckor kvar dit!! *gråter* Men hon kunde ju så klart inte boka in mej på den tiden, utan jag får ringa dagkirurgen på måndag morgon o höra mej för. Vänta, och vänta, och vänta, och vänta.... Först fick jag vänta en vecka från att jag var på vårdcentralen när jag upptäckt knölarna i bröstet tills jag fick tid på bröstmottagningen. Sen ytterligare 3 veckor innan jag fick komma dit. Nu har jag väntat drygt en vecka på att få operationstid, och ska tydligen behöva vänta minst 3 veckor till. Jag vill inte mera nu!! Lägger ner livet, jävla skit-cancer!! Jag orkar inte mer nu, är knäckt av allt redan som det är, o sen ska man behöva vänta.... Vill bara få operationen gjort och sjukdomen ur kroppen så jag kan återgå till mitt liv igen.

Av Liselott - 29 december 2010 10:50

Nu är det inte roligt längre.... Sitter och väntar på operationstid. Vet att det blir snart, men inte exakt när. 3 dagar före julafton fick jag beskedet att jag har bröstcancer. Att få den diagnosen när man bara är 32 år är inte så vanligt. Jag är en ovanlig person! Fast det visste jag ju redan... ;) Nu väntar jag alltså på operationstid, hela bröstet ska tas bort, sen får vi se vad som händer. Funderar mycket kring det praktiska just nu, med sjukskrivning och jobb. Har bestämt mej för att ta studieuppehåll i alla fall första halvan av vårterminen, kommer inte att orka pressen från skolan mitt i allt detta. Förhoppningsvis jag jag dra igång pluggandet igen v.14 och köra som vanligt sista halvan av terminen. Var ju meningen att jag skulle ta min examen i juni, men nu blir det inte så.... Något jag sörjer ofantligt mycket. Men samtidigt... vad spelar det egentligen för roll? Om jag tar examen i juni, eller om jag får vänta till december? Huvudsaken är ju att jag blir opererad, att jag blir friskt och att jag blir klar med utbildningen någon gång, ett halvår mer eller mindre är ju strunt samma i sammanhanget. Det jag mest oroar mej för just nu är hur tusan man ska få ekonomin att gå ihop.... Men det får lösa sej på något vis, som allt annat, önskar bara att jag visste hur.

Av Liselott - 26 december 2010 15:18

Snö, snö och åter snö.... Kan det aldrig sluta snöa?? Är så gräsligt trött på snö... men vad hjälper det? Det fortsätter att snöa i alla fall.. Var ute en sväng och skottade förut, vi får väl se om jag orkar en sväng till, annars får det vara till i morgon.

I morgon, ja..... då tänkte jag ju åka iväg och shoppa lite! Inte för att det är kul, utan för att jag måste, är så illa tvungen. Vore ju kul om det slutade snöa då, vill inte ge mej ut och köra 15 mil på snömoddiga vägar med ett gäng idioter som tror man kan hålla samma snabba hastighet oavsett väglag...


Mår inte bra idag. Mentalt. Har inte gjort det på ett tag, mycket oro i kroppen.... och efter ett tungt besked 3 dagar före jul har det inte direkt blivit bättre..... Lever en dag i taget, eller kanske en timme i taget, det är så man får göra.


Kram

Av Liselott - 25 december 2010 18:06

Hemkommen efter att ha firat en mysig jul med min familj, mina föräldrar o lite annat folk. Härligt!! Mammas julmat är ju det bästa man kan äta!   Nu är jag hemma igen, barnen firar jul med sin pappa idag, och min kärlek har åkt hem. Eg. skulle han stanna till i morgon, men det snöar här så vi bestämde att han skulle åka idag istället. Vet ju inte hur vägarna ser ut i morgon, o dessutom mindre trafik idag än i morgon. Lite ensamt och trist känns det allt, men ändå lite mysigt.... Ett glas vin, mysmusik, lite tända ljus, jag och min dator, o så ena katten i knät. Inte så illa! 

Av Liselott - 22 december 2010 12:02

.... eller inte!! Ska försöka ha en bra jul i alla fall... Livet är så j****a orättvist!!! Det finns verkligen inget slut på eländet.... Som jag skrev härom dagen, jag måste vara förföljd av någon förbannelse, jag ska bara inte få ha det bra, så enkelt är det. Den ena skiten efter den andra, och det blir bara värre och värre hela tiden!!   

Av Liselott - 20 december 2010 16:54

Då har jag varit på gamla jobbet och fixat lite! Har inte jobbat där sen i februari, så jag behöver ny introduktion, förnyelse av delegering o sån't innan jag kan börja jobba som tim-vikarie igen. 2 intro-dagar är nu bokade, har pratat med SSK om delegeringen, ska bli SÅÅ kul att komma tillbaka på timmar igen! Träffa mina gamla go'a arbetskamrater, saknar ju dom!! Ska så småningom gå intro på den andra avdelningen också, men det tar vi sen. En sak i taget.. ;) SÅÅÅ härligt att få tjäna lite extra pengar också! Som ensamstående mamma och heltidsstudent är man ju inte precis rik... Alla extra kronor man får in betyder oerhört mycket. Lite extrankomster, i kombination med att lånet är avbetalt, det verkar lovande för fratiden, tycker jag!


Hej hopp.

Av Liselott - 20 december 2010 12:12

Har idag betalat in sista amorteringen på ett lån. HURRA!!! Så skönt det känns! :) Gillar inte lån.... Nu hoppas jag på att få jobba lite mera också, så man kan börja spara lite pengar! Skulle sitta väldigt fint, kan jag lova. 


Snart jul också, då.... Härligt!!

Av Liselott - 19 december 2010 23:18

Jaha, då var det dax, då. Det där som jag har tänkt på så länge. Att börja blogga. Inte för att jag vet vart jag ska börja, men det är bara helt enkelt smidigast att börja idag. 

Idag är jag: ensamstående 2-barnsmamma, frånskild sedan 5 år tillbaka, förlovad, sjuksköterskestudent som ska ta examen i juni 2011, undersköterska sen tidigare, servitris från gymnasiet, haft div. olika jobb, fiolspelerska, körsångerska, matte till 2 tjej-katter 7,5 år och 4 månader gamla.


Håller just nu på att försöka på tim-vik på mitt gamla jobb, där jag befann mej som undersköterska innan jag började plugga. Har under studietiden jobbat som tim där, men det är 10 månader sist så jag får liksom börja om från början..... Behöver gå bredvid ett par dagar, fixa med min delegering, som säkerligen gått ut för längesen.... Hoppas dom vill ha mej tillbaka, för jag behöver pengar!!! Är näst intill desperat..... somensamstående heltidsstudent har man inte mer pengar än man behöver, och knappt ens det..... :(

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards