To hell and back

Alla inlägg under januari 2013

Av Liselott - 27 januari 2013 21:45

Hårbotten. Masserar varje dag, så fort jag får tillfälle till det. Bäst är hårborsten. Ska bli spännande att se om det gör någon nytta! Har köpt ett medel på apoteket också som ska simulera hårväxten. Inbillar mig att den tunnhåriga fläcken på hjässan är lite mindre än den varit förut. Inte för att det beror på några hårväxar-behandlingar, för jag har inte hållit på med det särskilt länge. Men nu behöver jag hjälpa hårväxten på traven lite. :) Om det kanske är så att det kommit igång på allvar nu (äntligen), så ska jag göra allt som står i min makt för att få ut det bästa av det hela. För just detta betyder sååååååå mycket för mig!! Utseendet är viktigt för mig. Jag förlorade en väldigt stor del av min identitet när jag förlorade bröstet och tappade håret. Bröstet får jag aldrig tillbaka. Men håret ska jag banne mig få tillbaka lika snyggt som det var innan!! *bestämmer* Om någon har något mer effektivt husmorstips så tar jag tacksamt emot det! :)


Nog tjatat om detta! Nu blir det sängen. Trött som sjutton..... KRAM och god natt! Och glöm inte bort att klämma lite på brösten!   

Av Liselott - 21 januari 2013 12:57

Men inte för att jag funderar på något, utan för att stimulera hårväxten. För nu är jag både trött och less på att vara tunnhårig uppepå huvudet! Det sägs ju att massage ska vara bra för hårväxten, så det kör jag med nu.


Har kunnat dra ner dosen på min medicin, vilket jag tycker är alldeles ypperligt trevligt! Det är några veckor sedan jag gjorde det, och det funkar fint.   


Jobbar, tränar, äter och sover. Myser med barnen och katterna. Lever!


Åsså en liten ett-år-mellan-korten-jämförelse igen. :)


  2012 01 14       2013 01 20


KÄRLEK till alla! Kläm på brösten, lev livet och ta vara på varandra! Rätt som det är så är det för sent. Gammal eller ung, man vet aldrig vad som händer. Lev här och nu!   

Av Liselott - 7 januari 2013 23:21

En vecka har gått in på det nya året. Livet är härligt! Nytt år, dags att lägga det gamla bakom sig och se framåt. Framåt mot ett friskt år, ett år som ska förverkliga en del av mina drömmar. Jobba, plugga, leva. Det är det jag tänker ägna mig åt i år.   


                                                                     


Har minskat dosen på min medicin, och det verkar som det funkar! :) Sån't gillas, jättemycket! Lever för mitt jobb, mina barn och träningen. 2013 är året då livet ska bli precis som jag vill ha det. På ett eller annat sätt. Det är dags att vara tacksam för det jag har, istället för att vara ledsen över det jag inte har. Det jag inte har, som jag vill ha, kommer förr eller senare. Just nu är inte tiden inne för det. Just nu är tiden inne för mig att hitta mig själv. För att kunna älska någon annan måste man älska sig själv, och det är det jag ska lära mig att göra igen. Nu är tiden inne för att jag ska börja leva mitt liv! Jag har förlorat så mycket tid.... det är dags att ta igen det!   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards