To hell and back

Alla inlägg under april 2013

Av Liselott - 13 april 2013 22:53

1,5 dygn med mina nya kompressionsalternativ så inbillar jag mig att armen är mindre än på länge. KAN det verkligen vara så att detta faktiskt kommer att funka för mig??? Vore ju SÅÅ underbart skönt i så fall! Är just nu inne i en jag-är-så-förbannat-less-period. Dammsög hela lägenheten igår, och efteråt var jag så jäkla trött i armen så jag trodde den skulle trilla av..... Jag VILL inte ha det så här!! Jag vill kunna orka med att göra saker, som tidigare, vanliga normala vardagssysslor. Hoppas innerligt att nya kompressionen i kombination med mer regelbunden styrketräning kan hjälpa mig. För jag vill inte vara trött och less, jag vill vara glad, pigg och accepterande. Jobbar på det. Men man måste få bryta ihop ibland, för att orka gå vidare.


  kram  

Av Liselott - 3 april 2013 00:30

Varit en sväng hos sjukgymnasten idag igen, så nu sitter jag här med vällindad arm och kan inte göra särskilt mycket.... men det hjälper ju, så jag försöker att inte klaga alltför mycket. Tog upp frågan om en ny sorts kompression, något min sjukgymnast inte visste så mycket om. Men under min behandling så läste hon på lite, och var väldigt positiv till att beställa hem och prova. :) Sånt tycker jag om! Allt som kan underlätta är ju bra! Och det var hennes åsikt också, allt som kan göra det lättare för mig, och som gör att jag använder kompressionen mer är bra. Spännande! Sen hittade hon en annan kompression som hon också vill bestäla och prova på mig, jag känner mig positiv!


För övrigt så väntar jag fortfarande på operation i Linköping, och jag antar att jag får vänta ett tag till....

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards