To hell and back

Alla inlägg under februari 2014

Av Liselott - 25 februari 2014 23:40

För en vecka sen skrev jag ett deppigt inlägg om såret som blivit sämre igen..... Idag kan jag skriva ett gladare inlägg, för nu ser det återigen bättre ut! :) Kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden.... det börjar bli rätt påfrestande nu. Nåja, det blir säkert bra.


Ökar upp mina antidepressiva lite igen, nedtrappningen sket sig. Bara att inse att jag måste sluta försöka vara som förut.


I morgon händer två roliga saker! Först ska jag åka och hämta min nya bil, ska bli SÅÅ skönt att ha bil igen! :) Sen ska jag träffa en sjuksköterska på onkologen för att få en remiss så jag får mina ögonbryn tatuerade. Det gillar jag!


Och just NU är en väldigt bra tid att klämma och känna på brösten, det vet ni va? ;)


  kärlek  

Av Liselott - 21 februari 2014 17:28

Eller i alla fall nästan. *ler* Paketet med de nya kompressionshandskarna/-ärmarna kom idag. Alltid lika härligt att få nytt! Och alltid lika härligt att slänga de gamla, som numera knappt hänger ihop längre.... *haha* Handskarna är väl beprövade, så även den ena ärmen. Den andra ärmen ny för mig, ska bli intressant att se hur den är! Ska strax ta och prova. Sen är det bara pumpen som fattas, den dyker väl upp om någon vecka eller så.


Livet känns lite trevligare idag. Det är tungt när man måste ta vissa beslut, och lite ledsamt känns det. Men samtidigt är det nödvändigt, ingen blir glad om jag kör slut på mig själv... Jag råkade snubbla lite. Men jag reser mig snart igen, borstar bort gruset och tar nya tag. Jag måste bara få ligga stilla och andas lite först...


  kärlek  

Av Liselott - 20 februari 2014 16:31

och erkänner: jag är ingen supermänniska som klarar vad som helst, allt, och lite till. Samtidigt! Fortfarande inte.... fast jag vill gärna tro det....


Den bittra sanningen är att jag inte klarar mig utan mina antidepressiva piller. Har trappat ner ohyggligt långsamt under en längre tid i förhoppning att kunna sluta helt. Men det går inte. Jag blir så trött!! Jag VILL INTE knapra dessa piller mer!! Räcker gott med Tamoxifen-tabletterna. Men... Jag är ledsen jämt. Jag orkar inte vara glad. Mitt hem ser ut som platsen Gud glömde, för jag orkar helt enkelt inte ta tag i att skapa ordning. Jag har fortfarande adventsljusstakar och julsaker framme för jag orkar inte plocka undan dom. Jag vill för det mesta bara dra täcket över huvudet och gömma mig från världen. Det är inte bra. Inte alls bra.


Sen en annan sak jag måste lära mig; att ta det lugnt! Så fort jag känner mig pigg och mår bra så drar jag iväg i 240, och mitt i loppet tar bränslet slut. Det funkar inte, jag kan inte hålla på så här! Det är dags att se över livet en smula...


Jag håller helt enkelt på att driva mig själv till vansinne. Typ så. Kan man inte få semester från sig själv?? Skulle vara rätt välbehövligt, tror jag.... Japp, så är det!


Kan kanske tyckas att jag svänger väldigt upp och ner, men så är det egentligen inte. Jag är inte riktigt så glad som jag försöker få folk att tro. That's it. Så, nu har jag erkänt det också.


  KÄRLEK  

Av Liselott - 19 februari 2014 14:58

Fick ett samtal från onkologen för en stund sedan. Hade en fråga om man kan få hjälp från landstinget med att få ögonbrynen tatuerade, eftersom mina ögonbryn behagar lysa med sin frånvaro efter cellgifterna. Och visst kan man det! Så nästa vecka ska jag på dejt med en onkologsjuksköterska för att få en remiss skriven, och sen är det jag som tar kontakt med någon trevlig människa som kan kosmetisk tatuering. BRA dag idag! Ett litet steg närmare att få se någorlunda normal ut igen. Ett oerhört stort steg för mig!    Känslan av att ha ögonbryn igen..... bara tanken på det rör mig nästan till tårar, känns ju rätt bra att tårarna kan trilla för en bra sak, för att jag är glad! Man får ta vara på de små sakerna som ändå kan bli bra. Jag menar... mitt tunna hår, min skräparm, fula ärr och dåliga vävnad där bröstet en gång satt kommer jag ju för alltid att få leva med... 


  KÄRLEK   

Av Liselott - 17 februari 2014 16:09

och blir snart helt ärligt jätteledsen på riktigt..... Jag som var så glad för att jag skulle slippa ny operation och att såret skulle läka ändå! Den glädjen varade inte så länge..... Bakslag. IGEN!! Idag är såret större än när jag var hos Farbror Plastikkirurgen för en vecka sen. Är väl lika bra att ställa in sig på operation trots allt.... Tårarna bara rinner, och jag VILL INTE MER!!! Nu är det snart 7 månader....


Var förresten hos lymfterapeuten idag, för första gången på jättelänge. Har beställt lite ny kompression, och även en pump till armen så jag kan köra egen behandling hemma. Att gå till sjukgymnastiken och köra pumpen en gång i månaden gör varken till eller från. Men har jag en hemma kan jag göra det flera gånger i veckan, då kanske det kan gå att få lite fart på lymfsystemet! :) Vore ju inte en dag försent.....


Usch, idag är jag bitter.... fruktansvärt bitter!! Jaja, återkommer med ny styrka i morgon. Hoppas jag.


  KÄRLEK   

Av Liselott - 16 februari 2014 12:41

kan komma och säga att inte Toppik och VoluMaster gör sina jobb! HEJ tjockt hår!! Nåja, vad som SER UT som tjockt hår i alla fall.    När man inte har det man vill ha så får man göra det man kan med det man har.


  Dagens foto från mig.


  KÄRLEK   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards