To hell and back

Alla inlägg under december 2012

Av Liselott - 30 december 2012 19:31

Ett par kort till får det bli i år!


  Första fotot är för snart två år sedan, i slutet av februari 2011, när jag var mitt uppe i att tappa allt mitt långa härliga hår 1,5 veckor efter första cellgiftsbehandlingen.... :(


  Andra kortet är taget igår, när jag insåg att jag nu kan få en frisyr! Det går att sätta upp en tofs och få håret att se skapligt vettigt ut. Visserligen går det åt rätt många hårnålar för att få till denna frisyr, men ändå... det GÅR!! Det är huvudsaken. 


LYCKA!! Ibland behövs det inte mycket för att man ska bli den gladaste människan på jorden.

Av Liselott - 29 december 2012 10:45

Med ett dagsfärskt foto av mig själv vill jag skicka en önskan till alla mina läsare om ett gott, friskt och glatt 2013!


                                                                         

Är rätt nöjd just nu. Håret växer, ögonbrynen växer, är nöjd med min kurator, trivs alldels ypperligt bra på mitt nya jobb, tycker att livet är rätt ok i största allmänhet. Känns som att cancern sakta håller på att släppa taget om mitt liv. En riktigt go känsla efter allt som varit de senaste 2,5 åren! Om jag nu bara får till operationen av ärret och lite bättre ordning på min ödem-arm också, så ska jag inte klaga på något alls. Nu är det dags att jag lägger allt elände bakom mig, och ser framåt med förväntan och tillförsikt om att även mitt liv kommer att bli bra. 


   KRAM på er, och ha det toppenbra över nyår! Återkommer nästa år.   

Av Liselott - 19 december 2012 22:12

Varit på andra kurators-samtalet idag. Hon är konstig.... men bra. Skum kombination..... Nåja, gott att ha henne i alla fall! Välbehövligt. Behöver någon att prata ut med. En härlig urladdning som ger ny energi. Tros att hon är konstig... *ler*


Väntar på tid hos plastikkirurgen i Linköping. IGEN!! Operationen av ärret, som skulle bli här i Jönköping, blir visst i Linköping istället. *suck* Vill bara få det gjort!! Allt drar ut på tiden, bollas fram och tillbaka. Less!!


Mammografi, ultraljud och läkarbesök har gått bra. :) 2 år efter diagnos, och allt ser så ok ut som det bara kan göra. GOTT!! Nu tänker jag fortsätta vara frisk. Så det så!


Började mitt nya jobb 3 dec. på stroke-enheten på sjukhuset här i sta'n. Introduktion avklarad och 2 nätter på egen hand har jag gjort. ÅÅÅ vad jag trivs! Det här är vad jag vill göra! :) Gillar sjukhuset, har mycket att lära mig och gillar utmaningen!


Ska plugga i vår... *haha* Känns lite overkligt.. Ska läsa en kurs i akutsjukvård. SÅÅÅÅ spännande! Lär har fullt upp med både jobb och plugg. Fritid?? Nej, vad då.... det är väl inte nödvändigt? *ler*


Kärlek!!


GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!! Må lyckan vara med er alla!   

Av Liselott - 8 december 2012 16:39

Efter torsdagens positiva mammografi/ul-undersökning passar jag idag på att korka upp bubblet för att fira livet! Jag är frisk, jag mår bra, jag har ett jobb som jag älskar. Jag ska absolut inte klaga!


   


25/5 2011 vs 8/12 2012. Behöver väl inte säga vilken bild jag gillar mest?? Eller, egentligen gillar jag båda, för allt är trots allt en del av mitt liv. Men det är mycket trevligare att vara frisk och må bra än att vara mitt uppe i cytostatika-helvetet! För det är just vad det är, ett helvete på jorden. Men det ligger bakom mig nu, och där ska det stanna!! 1 år och 6,5 månader mellan korten, SÅÅÅ skönt att se att det händer en hel del saker på denna tiden! För ibland känns det som om tiden bara går, utan att det händer något alls. Är väldigt glad för att jag trots allt har tagit så pass mycket kort på mig själv som jag gjorde under den här tiden, för att kunna jämföra, se att det händer saker, se det positiva, leva och njuta av det jag har.


Korkar upp bubblet nu och skålar för livet, så här nästan 2 år efter diagnos. Jag älskar mitt liv, och har tänkt att fortsätta leva det i många år till. Så det så!   

Av Liselott - 6 december 2012 22:32

Mammografi och ultraljud idag, snart 2 år efter diagnos. Ångesten igår kväll var inte att leka med... FY!! Även om jag inte hade någon anledning att vara orolig, så var jag det ändå. Framför allt så är hela grejen med mammografi och läkarbesök ångestframkallande, får tillbaka en massa obehagliga minnen, och framför allt känslor, från när jag fick min diagnos och tiden som följde, en tid jag helst vill glömma. Att jag sen inte kom in precis i tid heller, utan fick sitta i väntrummet 10 minuter längre, gjorde ju inte saken bättre.... Hur som helst, när jag kom in fick jag träffa en jättegullig sköterska som tog mammografibilderna. Sen tittade en läkare på bilderna, och denna läkare gjorde sen ultraljudet. Det hon kunde se var förändringar på grund av operationen och strålningen, plus att jag fortfarande har serom som ligger kvar i sårhålan och huden är lite svullen. Men det var tydligen inget konstigt, trots att det är så pass längesen jag opererades. För övrigt hittades inga konstigheter. Läkaren gav mig ett OK, och jag lämnade mammografienheten med lätta steg och ett stort leende på läpparna. Äntligen kunde jag börja andas igen! :) Usch, undrar om man kommer känna så här varje år när det är dags för kontroll? Det tar ju nästan knäcken på mig, ju.... Nu väntar läkarbesök på onkologen den 18:e. Sen hoppas jag att jag slipper mer kontakt med sjukhuset som patient på ett tag! Tycker att det är bra mycket trevligare att vara där som personal! :)


Avslutar dagens blogginlägg med ett stort


FUCK CANCER!!!!!!!!   

Av Liselott - 4 december 2012 16:48

De ögonbryn jag var så glad över för ett tag sen har försvunnit, har tappat alla de strån som kom. Men nu kommer det nya bryn. Många fler strån. Härligt!! Längtar tills de växt ut lite mer! Undrar just om inte ögonfransarna har blivit lite tätare också. *gillar* Nu fattas det bara att håret uppepå huvudet tjocknar till lite också, sen är jag nöjd!   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards