To hell and back

Direktlänk till inlägg 23 februari 2015

Dag 1 på nya jobbet

Av Liselott - 23 februari 2015 20:39

Har idag avverkat första dagen på nya jobbet, som trainee-ssk på OP/IVA. Mina första 4 veckor ska spenderas på uppvakningsavdelningen. Idag har jag som sagt avverkat första dagen, 10,30-19. Behöver jag säga att jag är trött??? Herre jisses så många nya intryck och nya människor....... ändå var det en lugn dag på UVA. Och jag känner till lokalerna ifrån min praktik, så ALLT är inte nytt ändå... Dessa första dagar går jag tillsammans med en uska, för att få the basic i omvårdnaden på UVA. Toppenbra!! Jag känner igen flera personer ifrån min praktik på IVA/UVA, och det är flera personer som känner igen mig. Kul att dom gör det efter så lång tid! Och eftersom jag har ändrat mig lite sedan dess, på den tiden sprang jag runt med en svart/vit sjal på huvudet och hade typ inget hår. Det är lite skillnad nu....... särskilt som håret faktiskt på sista tiden har blivit tjockare! :) Nu är jag trött i både huvud och kropp, och det kommer inte alls att bli några problem att somna ikväll. Tur att jag har sovmorgon i morgon! :) Och att jag bara jobbar 3 dagar denna veckan....... känns som att det kommer räcka mer än väl! Jag är SÅÅ glad att jag har fått den här chansen att jobba som trainee på OP/IVA 3,5 månader! Ett sånt once-in-a-lifetime-läge som man bara inte kan missa. Till hösten ser jag fram emot 100% plugg. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 15 augusti 2016 12:07

Tjohej! Här har jag inte varit och skrivit på rätt länge...... Livet rullar på, jag är frisk och pigg och mår bra. Numera sambo, ägare till ett radhus, jobbar en hel massa. :)  Opererade mig i maj, en förminskning av det bröst jag har kvar. Nästan ...

Av Liselott - 5 november 2015 17:48

är över! Den årliga mammografiundersökningen..... lika ångestfyllt varje gång! Men jag fick en ok-stämpel även i år! YEY!!!!!!! Strax 5 år efter diagnosen, och jag är frisk och mår bra och lever livet. DET är härligt!   KRAM på er, och glöm inte ...

Av Liselott - 30 oktober 2015 20:43

Alltså, jag blir så överjävligt trött på min cyto-hjärna!!!!! Att ständigt vara trött, ständigt inte komma ihåg saker, ständigt ha svårt att ha 700 bollar i luften samtidigt...... det är inte lätt när man är van vid att klara sånt här! I vardagen fun...

Av Liselott - 26 augusti 2015 21:56

Den dagen jag fick mitt cancerbesked trodde jag att mitt liv var över. Jag tappade alla drömmar om att få leva, se mina barn växa upp och förverkliga mina drömmar. Konstaterar nu, några år senare, att jag lever min dröm! Barnen växer så det knakar, o...

Av Liselott - 29 juli 2015 20:09


och Toppik is the shit!! Jag har äntligen accepterad faktum. Hur mycket jag än vill ha tillbaka mitt tjocka och långa hår så kommer det aldrig att hända. Visst, det kan vara långt, men tunt som det är så ser det för jävligt ut..... Så i förrgår så kl...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards