To hell and back

Alla inlägg under februari 2013

Av Liselott - 18 februari 2013 18:39

Idag är det 2 år sedan jag fick min första kur med cellgifter. Tänk, 2 år... jag kan inte fatta att det gått så långt tid! 1 år kan jag gå med på, men 2..... Det  känns inte som det var så längesen... Vid den här tiden för två år sedan låg jag hemma i soffan eller sängen och mådde lite halvtaskigt medan de första gifterna började göra nytta i min kropp. Att dom sen gjorde en massa o-nytta också, det är ju liksom smällar man får ta..... huvudsaken är att dom tog kål på alla eventuellt kvarvarande små skräp-celler som kanske hade hängt sig kvar efter operationen.


Så här två år senare är jag frisk, relativt pigg, och tycker att livet är rätt så trevligt igen. Jag blev klar med min utbildning trots allt, jag har ett jobb där jag trivs, jag har två underbara gullungar som jag myser med så mycket jag kan. Jag blickar framåt med lugn och tillförsikt, istället för ångest och oro. Det är min vardagslyx!


Jag är glad och tacksam för det jag har, och jag vet att jag kan nå dit jag vill om jag bara bestämmer mig för att göra det. Och jag ska nå högre, en dag! Men inte nu, nu är det tid för att bara vara, landa i nuet och leva.


  



Av Liselott - 4 februari 2013 18:57

Igår kväll hade jag ett riktigt bryt.... usch, gillar inte det. :( Men jag kanske måste ha det ibland..... Drömde hemska mardrömmar på natten, så i morse var det väldigt skönt att det var morgon!


Har varit en sväng till frissan idag. Dags att klippa sig en smula. Jag är SÅÅ nöjd med dagens resultat! Ska leta fram min plattång igen också. :)


 


Passar på att jämföra lite också....


     Det är nästan exakt två år mellan korten. Inte kunde jag tro för två år sedan, när jag började med cellgifterna och tappade allt hår, att jag skulle se ut så här idag. Hur mycket jag än klagar på hur håret ser ut nu, så är det ändå helt otroligt vad mycket det har växt! Från absolut ingenting till ett vettig frisyr. Det är livet, det!! :)

Av Liselott - 1 februari 2013 20:51

Åkte hem från jobbet i morse med vetskapen om att jag är ledig 4 nätter. Känns fint! Hoppas på att jag kan sova ikapp lite, känns som om sömnen har halkat efter lite på sista tiden... Jobbar, tränar, äter, sover, jobbar, tränar, äter, sover... Gör inte så mycket annat. Det är ju ett rätt trevligt liv, i och för sig! *ler* Men lite ledig tid sitter ändå fint. Bara mysa med barnen och katterna och ha det gott.


  Dagens hår-foto!    Håret växer så det knakar, förmodligen mer än jag fattar.... Så härligt, så härlig! Tofsen ser inte riktigt klok ut, men det bjuder jag på!    


Har fått en remiss skriven till gyn. Äter ju medicin som ska förhindra att bröstcancern kommer tillbaka, men som samtidigt ger en ökad risk för gyncancer. Känns ju lite halvkul..... Men det ingår ändå ingen gynundersökning eller ultraljud ändå, lite märkligt tycker jag.. Men nu har jag bett om en undersökning, ångesten har tagit ett grepp om mig nu och jag behöver få höra att allt är ok.


I början av mars ska jag iväg till plastikkirurgen i Linköping igen. Dags för bedömning av operationsärret och planering för vad/hur som ska göra för att fixa till det. Ser fram emot att få det gjort!! Det är ju lite drygt två år sedan operationen... lång tid man har gått och haft besvär. Blä!

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards