To hell and back

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Liselott - 20 augusti 2011 14:37

Igår var jag på strålning nummer 33 av 33. Nu är det över! Inget jag gråter så värst mycket över. ;) SÅ skönt att allt är klart! I dec/jan trodde jag aldrig att jag skulle komma så här långt.... när jag hade operation, alla cellgifter och hela stråltiden framför mej. Men nu är jag här, och det känns bra! Nu ska man bara försöka börja leva lite igen... Innan jag åkte hem från sjukhuset igår träffade jag en strål-läkare. Hon tittade på mitt sår och sa att hon tyckte det var väldigt skönt att jag inte skulle strålas mer... det är inte vackert alls.... Hon bad till och med om ursäkt för vad dom ställer till för mej! Halvt på skämt, halvt på allvar. Nu ska det i alla fall bli skönt att få börja återhämta sej, även om det tar ett par veckor till innan strålreaktionen i huden vänder åt rätt håll. Än kan det bara bli sämre.


På eftermiddagen kom en gammal barndomsvän med dotter och firade med mej. Vi ses inte så jätteofta, så det var riktigt trevligt! Mysigt att gosa 3-månaders bebis också. :)


Idag har jag tagit min första Anaztrosol-tablett. Den första av 1827 stycken... *haha*


Usch, jag är verkligen inte alls redo för att börja skolan om en vecka.... inte alls. Känns som att det är nu allt kommer ikapp, på något vis... allt som jag inte har orkat bearbeta under resans gång för jag har haft så fullt upp med att vara fysiskt slutkörd. Undrar på allvar hur f**n jag ska orka... men det får väl gå, på något vis.


Ogillar min dumma ödem-arm! Eller framför allt handen som numera är rejält svullen! Börjar få svårt att röra fingrarna ordentligt. Ska träffa lymfterapeuten på torsdag, hoppas att hon har något bra att komma med! Med tanke på hur sårig jag är just nu lär det inte bli någon ärrmobilisering just nu, kan inte ha en massa tejp i såret och på hud som trillar av bara man tittar på den... Men hon måste göra något åt min hand. Det är svårt med arm-strumpan jag har, för har jag den på mej svullnar handen jättemycket men armen är skaplig, har jag den inte på mej så blir handen något bättre, men armen svullnar en massa istället.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards