To hell and back

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Liselott - 23 augusti 2011 10:42

Ja, nu är jag inne på andra strålfria dagen. :) Håller som bäst på att försöka återanpassa mej till det verkliga livet igen, utan sjukhusbesök stup i kvarten, trötthet och allmänt dåligt mående. Än så länge känner jag inget av biverkningar av tabletten jag har börjat ta. Vi får väl se hur länge det varar! ;) Men det är klart, jag har bara tagit 4 stycken än... Nu ska man tillbaka till livet! Igår var jag en sväng i Jönköping och fikade med en gammal studiekamrat som jag inte sett på alldeles för länge. Riktigt trevligt var det! Så skönt att komma hemifrån lite. Och skönt att kunna göra en så'n resa utan att vara helt slut när man kommer hem! Att vara ute och åka, fika, handla, träffa folk, eller vad man nu gör, och sen komma hem och ändå ha energi kvar. Det är ljuvligt! Denna veckan ägnar jag mej åt att vila och ladda, för på måndag är jag inte längre sjukskriven. Då är jag heltidsstudent igen, och livet rullar på i 150. Barnen började skolan igår, skönt att dom kommer in i lite rutiner innan jag börjar plugga också. Dom har varit lite bortskämda med att jag har varit hemma så länge, jag har funnits här för dom både morgon och eftermiddag. Men snart är det slut på det...


Strål-såret vätskar och geggar rätt ordentligt fortfarande. Men jag börjar se att det kommer ny hud också, framför allt i området där såret började. Skönt att det ändå börjar läkna lite, även om det kommer att ta rätt lång tid innan allt är läkt. För samtidigt som vissa delar av såret läker så blir det nytt sår på andra ställen...


I eftermiddag ska dottern till frissan för första gången. :) Tidigare är det jag som har klippt henne, bara kapat yttersta topparna, eller klippt några cm eller en dm ibland. Men nu är det dags att hon får en "riktig" frisyr. Det blir spännande för henne!

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards