To hell and back

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Liselott - 11 juli 2011 19:58

Alltså..... dessa snabba svängningar i sinnesstämningen håller på att göra mej galen. Från att ha varit relativt uppåt och tyckt att livet ändå trots allt känns rätt ok, till att bli så ledsen och nere och bara vilja skita i allt, kan gå väldigt fort. Och det driver mej till vansinne. En del av mitt nedstämda humör kanske beror på att jag är så trött också... slumrade en kort stund förut, men det hjälpte inte så mycket. Skulle infinna mej på sjukhuset relativt tidigt idag, så det blev till att stiga upp i ottan. I morgon ska jag vara där ännu tidigare... lär ju somna där på britsen under behandlingen... *ler* Men hellre förmiddagsbehandlingar än att behöva sitta hemma och vänta till eftermiddagen. Det är så skönt att få det gjort tidigt på dagen, ifall man nu skulle få för sej att orka åka någonstans eller göra något. Åka iväg och gosa med ungarna, till exempel.


För övrigt kan jag konstatera att jag börjar gå från flintskallig till extremt tunhårig. I alla fall på vissa delar av huvudet.... Andra delar är fortfarande mycket mer skalliga än jag skulle vilja. Inte växer håret fortare för att jag tittar mej i spegeln ungefär 100 gånger varje dag heller... ;) Mmm, jag vet att jag är lite hår-tjatig.... men det är en väldigt stor grej för mej!


Dagens bästa: en stunds vila i solstolen på balkongen! :) Får ju inte sitta i solen med överkroppen (strålområdet), men sola benen kan man ju göra. Varmt och skönt och alldeles härligt med frisk luft!

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards