To hell and back

Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Liselott - 3 juli 2011 19:29

Ytterligare en vecka är nu slut. Har varit hos älsklingen i helgen, har haft det jättemysigt! Det var precis vad jag behövde, komma hemifrån och få landa i hans famn, skratta och gråta, bara vara.


I morgon börjar allvaret. Ska iväg till sjukhuset för att ställa in strålfälten, och få veta att det antagligen blir 33 stråltillfällen. Jag trodde det var bestämt redan, att dom ändrat från 25 till 33, men så var tydligen inte fallet. Det är visst läkarna på strål som avgör det, inte min onkolog. Hon kan bara tycka och förespråka att det ska vara 33 tillfällen, men hon får inte bestämma. På onsdag drar hela härligheten igång. Ska bli skönt, så det börjar ta på denna behandling också. Det är lite trist att bara gå hemma och vänta, tycker jag. Förhoppningsvis kan man snart börja piggna till lite igen, eftersom det inte blir någon ny påfyllning med gifter, nu kan det bara bli bättre!


Eller, bättre o bättre, det beror ju på hur man ser det.... Inbillar mej att armen på den opererade sidan börjar svullna lite. F**n, ska man dra på sej lymfödem nu också?? Vill inte, vill inte..... Vill inte ha mer skit nu! Blä, om det har börjat redan nu, så blir det ju inte bättre av strålningen..... Hoppas att det bara är värmen som gör att jag svullnat, och att det håller sej i schack. Får ta upp det med min onkolog på läkarbesöket i början av augusti om det inte ger sej. Om jag nu kan vänta så länge.... Vilken timing, mitt i semestern... *ler* Får väl ta upp det med någon av sköterskorna på strål, så får vi se vart jag ska vända mej, antar att det är direkt till sjukgymnasten. Sitter och funderar på om det är mer än en sjukgymnast på sjukhuset som är specialutbildad inom lymfödem... Har träffat en, när jag fick träningsprogrammet efter operationen och på ett informationsmöte om lymfödem jag var på för några månader sen. Henne gillade jag inte. Vill INTE gå hos henne om jag får problem. Hoppas det finns någon mer, en trevlig sjukgymnast vore ju inte fel...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards