To hell and back

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

O-gillar

Av Liselott - 14 augusti 2011 17:32

Idag o-gillar jag min hand. Min högra hand. Den är rejält svullen nu för tiden. Trots rörelseträning o sån't. Ser fram emot att få komma till sjukgymnasten den 25:e, för jag behöver någon annan kompression för handen/fingrarna, det hjälper inte bara med den här armstrumpan jag har. Lite småjobbigt att styrkan i handen försvinner i samma takt som svullnaden ökar, jobbigt att lyfta kaffekoppen, hålla i ett glas, för att inte tala om hur svårt det är att hålla i en penna och skriva! Blä...


Var inne på apoteket igår, för att se om dom hade något bra omläggningsmaterial till mitt strålsår. Ville ha något i stil med Mepilex. "Tanten" jag pratade med på apoteket visste inte vad Mepilex var, så jag försökte förklara så gott jag kunde. Men dom hade inte något som liknade det. Innan jag fick därifrån fick jag dagens mest briljanta fråga: "vad ska du ha det till?" Tja, jag är här och fråga efter såromläggningsmaterial, vad tror du att jag ska ha det till?? *ler* Skrattade gott när jag kom därifrån.


Igår köpte jag mej en rockring. En 1,2 kilo tung, ganska stor, rockring. Nu ska här tränas! :) Dags att börja träna upp kroppen efter alla timmar den spenderat i soffan under våren och sommaren. Jag är ju snart färdigbehandlad, snart inte sjukskriven längre, så det är väl dags att börja bete sej "normalt" igen. *haha* Inte för att träning brukar ingå i mitt normala beteende, men.... det är väl dags att infoga träning som en del av det normala livet nu när livet "börjar om" igen. Gillar rockringen, smidig och enkel hemmaträning, det passar mej perfekt. "Rockade" i 1 minut innan jag kroknade. Shit, vad jobbigt det var! Och vad svag jag är... ;) Det ska bli kul att följa mina egna framsteg! Får väl försöka mej på att föra någon slags dagbok över när och hur länge jag rockar.

 
 
karin

karin

14 augusti 2011 20:34

Det lät kul med rockring ! kanske kan vara ngrt för mig med.. Har du köpt det på en vanlig sportaffär eller är det ngt speciellt man ska leta efter ?

Skickar en massa heja och lyckönskningar inför sista veckan !!

http://allt-flyter.blogspot.com

 
Liselott

Liselott

14 augusti 2011 20:40

Karin: det är jättekul! Jag köpte min rockring på Stadium. :)

Kram :)

http://lisse1978.bloggplatsen.se

 
Ingela

Ingela

15 augusti 2011 08:02

Det finns bara en sorts Mepilex som ingår i apotekssortimentet och det är inte den man använder vid strålningen. Jag har försökt få tag på Mepilex eftersom jag fortfarande är känslig när det blir riktigt varmt. Hittills helt utan framgång. Men du borde väl få på strålenheten?

Härligt att du snart är klar!
Kram Busan

http://bc-busan.bloggagratis.se

 
Liselott

Liselott

15 augusti 2011 11:17

Jo, jag får på strålenheten, men jag ville ha tag på något som liknade Mepilex att ha extra hemma, för jag hade inte tillräckligt och behövde byta förband. Men det fick gå ändå. :)

Kram

http://lisse1978.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 15 augusti 2016 12:07

Tjohej! Här har jag inte varit och skrivit på rätt länge...... Livet rullar på, jag är frisk och pigg och mår bra. Numera sambo, ägare till ett radhus, jobbar en hel massa. :)  Opererade mig i maj, en förminskning av det bröst jag har kvar. Nästan ...

Av Liselott - 5 november 2015 17:48

är över! Den årliga mammografiundersökningen..... lika ångestfyllt varje gång! Men jag fick en ok-stämpel även i år! YEY!!!!!!! Strax 5 år efter diagnosen, och jag är frisk och mår bra och lever livet. DET är härligt!   KRAM på er, och glöm inte ...

Av Liselott - 30 oktober 2015 20:43

Alltså, jag blir så överjävligt trött på min cyto-hjärna!!!!! Att ständigt vara trött, ständigt inte komma ihåg saker, ständigt ha svårt att ha 700 bollar i luften samtidigt...... det är inte lätt när man är van vid att klara sånt här! I vardagen fun...

Av Liselott - 26 augusti 2015 21:56

Den dagen jag fick mitt cancerbesked trodde jag att mitt liv var över. Jag tappade alla drömmar om att få leva, se mina barn växa upp och förverkliga mina drömmar. Konstaterar nu, några år senare, att jag lever min dröm! Barnen växer så det knakar, o...

Av Liselott - 29 juli 2015 20:09


och Toppik is the shit!! Jag har äntligen accepterad faktum. Hur mycket jag än vill ha tillbaka mitt tjocka och långa hår så kommer det aldrig att hända. Visst, det kan vara långt, men tunt som det är så ser det för jävligt ut..... Så i förrgår så kl...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards