To hell and back

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Liselott - 12 juli 2011 18:04

Sjukgymnasik och stretching. Tycker inte jag gör annat.... Sträcker och stretchar mina lymfsträngar i armhålan, och fy ***** vad ont det gör!! Gör vrålont i hela armen. Tänkte i mitt stilla sinne att det skulle bli bättre, men det gör mycket ondare idag än när jag började för en vecka sen. Eller... jag har ju eg. hållit på och stretchat ända sen operationen, mer eller mindre, så det är inget nytt. Men sen ödemet drog igång förra helgen och jag kör gymnastik/stretch för det så har jag bara fått ondare och ondare av mina lymfsträngar, som sakta kommit smygande under en period. Dom är värre nu än dom någonsin har varit. Blä!


Varje dag väntar jag på att få ett mail med besked från CSN. Och varje kväll är jag lika besviken för att jag inget besked har fått. :( Det där stjäl lite för mycket energi för mej. *ogillar*


Dagens bästa: FK börjar få lite koll! Snart vet dom nog till och med hur mycket pengar jag ska få av dom så att dom kan betala ut det där jag har väntat på... länge. Dom vet i alla fall vad jag hade för lön när jag slutade jobba i aug. -08. Nu ska dom bara räkna om den lönen lite med något konsumentprisindex eller vad det var... SEN kan jag få veta vad jag ska få i ersättning och en utbetalning. Hurra!! Det tar lite tid för vissa...


Dagens bästa igen: en promenad! Tog mej äntligen ut på en promenad! Det gick inte fort, men det spelar ju ingen roll. Det var SÅ skönt! Gick 3km. Det var alldeles på tok för långt. Sista kilometern var jobbig och jag höll på att svimma när jag kom hem och satte mej i soffan, var skapligt yr... Skulle inte gått så långt. Det var inte tänkt så från början. Det bara blev så, för det var så skönt att komma ut i solen lite. Ska försöka mej på projekt komma ut på en liten promenad varje dag som vädret tillåter. Alltså lite mer promenad än bara bilen-sjukhuset-bilen. ;)

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards