To hell and back

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Liselott - 18 mars 2011 14:51

sannerligen inte långtråkigt! Dagen har gått i en rasande fart. Efter att barnen gått till skolan blev det frukost bestående av pizza från igår som jag inte orkade äta upp då. Gillar när det blir pizza över! Sen en sväng till vårdcentralen för omläggning av min PICC-line. Är lite förutndrad över att de som öppnar dörren vid ambulansintaget, där jag får gå in för att slippa sitta i väntrummet bland en massa smitta, är lika frågande och undrande varje gång man kommer, trots att alla som är så infektionskänsliga som jag är får gå den vägen.... tycker att dom borde veta hur läget är när man ringer på där....


Efter vårdcentralen var det bara att åka hem och slänga i sen lite mat, o sen iväg till sjukhuset för ett första samtal med kurator. Ååååå, vad det var skönt att prata med henne!! Särskilt nu efteråt. Längtar redan till nästa gång!    Nu har jag fått lite ny positiv energi, så nu ska jag njuta allt jag orkar av myshelgen med älskade särbon som jag har farmför mej. Vi firade ettårig förlovningsdag förra helgen, men vi sågs inte då efersom jag just fått cellgifter. Så vi ska passa på att fira lite denna helgen istället, och njuta av varandras sällskap nu när vi inte har setts på två veckor. Usch, avskyr verkligen distansförhållanden..... och särskilt nu när livet är så upp och ner som det är. Men men, det är inte så mycket att göra åt det i nuläget, bara att göra det bästa av situationen. Det kommer ju att bli bättre sen, när alla mina behandlingar är över och jag kan plugga färdigt. Då kan vi återigen börja tänka på att flytta ihop. De planerna ligger ju lite på is just nu, men de ska återupptas sen.   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards