To hell and back

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Liselott - 9 augusti 2011 22:32

Tog ett nytt kort på mitt strål-sår i armhålan. Men jag ska nog inte lägga ut det här.... ifall det är någon läsare som är känslig för sån't. Fy f**n vad det ser illa ut nu! Ont gör det också... Lite olika bud från sköterskorna får man också. Den jag pratade med igår sa att jag skulle lufta så mycket det bara går och att det är bra att inte ha något på såret. Den jag pratade med idag sa att det SKA vara förband över såret, för att det ska hållas fuktigt. Fukten är nödvändig för att den nya huden ska kunna växa till sej, om man bara luftar så torkar huden och spricker sönder. Och det har jag märkt.... det är inte alls skönt. Men det är svårt att få något förband att sitta fast i armhålan. En vanlig bh kan jag inte ha på mej, det skaver och gör ont. Dock har jag idag letat fram den bomulls-bh jag fick efter operationen i januari. Den går bra att använda, och så kan jag lägga Mepilex över såret som hålls på plats med hjälp av bh'n. Hoppas att det funkar inatt också! Så ska jag ta med bh'n till strål i morgon så får vi se om dom har hittat på något annat förband jag kan ha som sitter bättre. Dessutom ska en läkare titta på mej i morgon, för att bestämma om jag ska använda bolus-plattan jag haft över armhålan och bröstet/ärret hittills under behandlingen även dessa sista 8 behandlingar, eller om vi ska strunta i den med tanke på hur huden ser ut.


Naglarna fortsätter att lossna. Har inte tappat någon än, men det är bara en tidsfråga... Verkar bli rätt många naglar som trillar! Blä...


Men som jag sagt innan, det är bara att bita ihop och stå ut! Det är bara att bryta ihop, och gå vidare.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards