To hell and back

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Liselott - 4 maj 2011 19:35

Blev så himla trött ikväll..... Vad beror det på? Cellgifterna? Sprutan jag tog förut? Det faktum att jag inte sovit mer än 5 timmar två nätter i rad pga kortisonet? Antagligen en blandning av alla tre... Börjar känna mej sliten i munslemhinnan, saker och ting smakar inte överdrivet mycket. Var så himla sugen på choklad förut, och köpte mej lite sån't, men det smakar inget vidare.... Smakar inte illa, men smakar inte så mycket heller. Har också kommit på att mina varma rödblossnade kinder jag hade igår efter behandlingen, och har haft lite idag också, är en liten allergisk reaktion av cellgifterna. Det kan även smärtan efter pvk'n vara, hade lite ont i armen när jag fick behandlingen och har haft ont efteråt också. Tar sista kortisonet ikväll, så nu är det väl bara att invänta alla möjliga biverkningar. Hualigen så skönt de ska bli när sista behandlingen är över och biverkningarna börjar ge sej! Nåja, en dag i taget.... en sak i taget.... Är i alla fall glad över att inte vara tvungen att plugga till någon tenta eller skiva arbeten och lämna in. Kan leva och göra som jag vill. Och det blir inte så mycket, det... Det räcker med att sitta i soffan inte inte göra något, just nu känns det tillräckligt ansträngande.


Men visst måte det vara lite vuxenpoäng på att man mitt i sitt livs värsta ekonomiska kis och orostid lyckas tänka på att leta upp en sparkonto med betydligt bättre ränta en det vanliga kontot, och börjar planera ett långsiktigt sparande! :) Är nöjd över mej själv, trots alls, känns skönt. Var väl mest en slump att jag råkade trilla över det... men det känns skönt, otroligt skönt. Nu ska det bli ordning på mej! :)

Av Liselott - 4 maj 2011 05:53

I natt gav mej kortisonet hela 5 timmars sömn. Hurrra!! Eller kanske inte. Har inga problem med att somna på kvällen, men vaknar tidigt och kan inte somna om. Nåja, tur att man kan sova middag! :) Får väl snart ta och äta lite fruksot, börjar bli hungrig.... 

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards