To hell and back

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Liselott - 16 februari 2011 21:31

Har haft en rätt bra dag idag, trots allt. Försökt mej på att skriva lite skolarbete, men det har inte gått så bra.... börjat flera gånger men raderat allt för det blir inte bra. Men framåt sen eftermiddag kom jag på hur jag ska lägga upp det hela, så nu ska det väl rulla på! :)


Många tankar som snurrar och far runt i huvudet, pappas begravning igår och oron inför PICC-line i morgon och cellgifter på fredag.... Lite svårt att fokusera, går mest bara runt och får inte något gjort alls. Men men... det är bara att stå ut, en del dagar är sådana. En dag i taget, så ska det bli bra.


Ikväll har jag skrattat och busat med barnen en hel massa! :) Tycker om sån't. I morgon ska dom köras iväg till sin farmor där dom ska vara to och fr eftersom jag är så mycket på sjukhuset. Sen blir det helgen hos deras pappa, och söndag kväll kommer dom hem igen. Bara hoppas att jag mår skapligt då så jag orkar mysa med dom!


Hoppas, hoppas att älskade pojkvännen kommer hit i helgen! Oavsett om jag mår skit eller inte vill jag ha honom här. Ogillar att vara ensam när jag mår dåligt..... längtar efter hans famn så mycket... Avskyr distansförhållande!!


Fick ett paket med posten idag. En försenad julklapp från en mycket god vän! En vän jag dock inte har träffat IRL än... En bok, "Finns inte på kartan" av Carin Hjulström, och en sten, rosenkvarts, o form av ett hjärta. Ska använda mej av stenen och hoppas att den hjälper mej! Healing, tröst och trygghet, läker både kropp och själ. Det behövs! Boken ska jag ha som behandlings-lektyr, man måste ju ha något att göra då också! *ler*


Kram och god natt.

Av Liselott - 16 februari 2011 10:02

Igår: begravning

I morgon: sjukhuset

Idag: PLUGG!


Ska börja på det där farmakologi-arbetet jag ska skriva, så det blir klart någon gång.... det är ju en förutsättning för att jag ska bli godkänd på kursen.. *ler* Så... NU sätter jag igång!

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards