To hell and back

Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av Liselott - 4 augusti 2012 00:12

Var på dejt med min kära lymfterapeut idag. Borde ha gått dit för längesen, efter att jag fick den förra kompressionsärmen som inte funkade så bra. Men jag har helt ärligt inte orkat bry mig om det.... Har haft det så fullt upp med livet i största allmänhet, så jag har medvetet ignorerat allt vad lymfterapeuter heter. Mycket av det beror väl på att jag känner att jag aldrig riktigt får den hjälp som jag behöver....


Nåja, idag var det ändå dags att pallra sig iväg till sjukhuset. Behöver ny kompression. Till min och terapeutens stora glädje visade det sig att samtliga mått på ödemarmen och -handen har minskat sen mitt senaste besök!! Lite mer på vissa ställen, lite mindre på andra. Men ändå, det har minskat!! Tjohoo!! Där fick jag lite motivation att sköta armen och kompressionen lite bättre! Har inte varit överdrivet bra på att sköta det där..... dessutom är det lite svårt när jag jobbar, kan inte ha kompressionen på då.... Jag gissar på att det är träningen som har gett detta resultat på armen, och då fick jag helt plötsligt ytterligare lite motivation för att komma iväg på mina träningspass regelbundet.


Jag tänker INTE låta ett lymfödem störa mitt liv!!!! Så det så.   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards