To hell and back

Direktlänk till inlägg 9 juni 2012

Nyutexaminerad och glad!

Av Liselott - 9 juni 2012 19:17

Nu är det över, skolan är slut, jag är KLAAAAAAAAAAR!!!!


Igår tog jag min ssk-examen, med en fin högtidsstund på Elmia här i Jönköping tillsammans med alla andra studenter på Hälsohögskolan som tog examen nu, plust ett antal hundra anhöriga/närstående, lärare, programansvariga, musiker.... En hel drôs med folk!! Det var en fin högtidsstund med tal, stipendieutdelningar, musik och diplomutdelning till alla studenter. Alla studenters namn lästes upp i mikrofon när vi gick upp på scenen och tog emot diplomet. Sen fick vi stå där jag vara dekorativa tills alla i vårt program fått sina diplom. Vi gick upp i bokstavsordning, och eftersom mitt efternamn börjar på en av alfabetets tidigare bokstäver och vi var ca.130 studenter i ssk-programmet, så fick jag stå på scenen en bra stund. Men det gjorde inget alls! ;) Det var en väldigt märklig känsla när mitt namn lästes upp, inför alla dessa människor.... SÅ häftigt! Overkligt och underbart.


Efteråt åkte jag och mamma hem, och senare på eftermiddagen/kvällen kom ett par av mina kompisar och firade med mig. Mycket prat, skratt och lite vin, ost, kex.... SÅÅ härligt!! Avslappnat och lugnt och alldeles ljuvligt.


Det lär ta ett tag att smälta detta, att jag är färdig nu. Jag har ingenting kvar att göra i skolan. Ingenting..... Shit... *ler* Nu har jag semester fram till 20 juni när jag gör mitt första ssk-arbetspass. Nu ska jag bara lata mej, lata mej, och lata mej lite till.


JAG KLARADE DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   


 2012 06 08  

 
 
Ingen bild

Kerstin Johansson

10 juni 2012 02:23

Jättegrattis till sjuksköterskeexamen! Roligt, duktig du har varit. Lycka till i arbetet nu, kram Kerstin.

Liselott

10 juni 2012 10:37

Tusen tack! :)

 
Karin

Karin

10 juni 2012 15:07

STORT GRATTIS !!

Vad härligt att du klarat av detta njuut och fira allr vad du kan !

Skickar en skål i finaste champagne

Karin

http://allt-flyter.blogspot.se

Liselott

10 juni 2012 15:37

Tusen tack!! Det känns fortfarande helt overkligt... *kram*

 
Ingen bild

Inga-Lill

10 juni 2012 15:15

Hej!
Jag heter Inga-Lill och brukar läsa din blogg lite då och då.
Stort Grattis till din sjuksköterskeexamen ! Lycka till med dina framtida gärningar.
Själv lever jag med metastaserad bröstcancer. I sommar ska jag resa till USA och hälsa på min äldste son. Så jag är ganska pigg fortfarande.
Ha en fin och go sommar!
Hälsningar Inga-Lill

Liselott

10 juni 2012 15:36

Tack så mycket! Skönt att höra att du trots allt är relativt pigg. Hoppas att du får en toppenresa! :)

 
Carin

Carin

10 juni 2012 20:07

Grattis och Lycka Till med din SSK-examen!! Här har vi precis avslutat studentexamen, milstolpar i livet.

http://eroskampmotthanatosimittbrst.blogspot.com

Liselott

10 juni 2012 20:12

Tack så mycket! Ja, studentexamen är ett sort steg i livet, håller tummarna för att studenten i fråga är nöjd och kommer få det toppen nu när skolan är slut! :)

 
Jenny

Jenny

10 juni 2012 21:17

Grattis Liselott! Vilken härlig känsla att vara klar, hoppas att jobbet i sommar också går bra! Kram Jenny

http://varsol-jenny.blogspot.com

Liselott

10 juni 2012 21:19

Tack!! Ja, det är en helt underbar känsla. :) Ser fram emot jobbet.

 
Ingela

Ingela

11 juni 2012 06:59

Jättegrattis!!!
Vilken härlig känsla! Njut nu av lite ledighet och lycka till med jobbet!
Bamsekram från Busan

http://bc-busan.bloggagratis.se

Liselott

11 juni 2012 08:50

Tusen tack! :) Ja, det är en underbar känsla.... konstig också, men underbar.

Kramar

 
Ingen bild

Katarina

11 juni 2012 21:16

Grattis till examen. Du har gjort ett jättejobb med att klara av utbildningen under pågående behandling. Vet hur mycket jobb det är då min dotter också klarade sin examen i förra veckan (och då är hon frisk). Har läst din blogg ett tag men aldrig kommenterat tidigare men bättre sent än aldrin ;)

Liselott

12 juni 2012 07:18

Tusen tack! :) Roligt när det dyker upp kommentarer från personer som inte har skrivit förut, det gillar jag. :) Och stort grattis till din dotter också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 15 augusti 2016 12:07

Tjohej! Här har jag inte varit och skrivit på rätt länge...... Livet rullar på, jag är frisk och pigg och mår bra. Numera sambo, ägare till ett radhus, jobbar en hel massa. :)  Opererade mig i maj, en förminskning av det bröst jag har kvar. Nästan ...

Av Liselott - 5 november 2015 17:48

är över! Den årliga mammografiundersökningen..... lika ångestfyllt varje gång! Men jag fick en ok-stämpel även i år! YEY!!!!!!! Strax 5 år efter diagnosen, och jag är frisk och mår bra och lever livet. DET är härligt!   KRAM på er, och glöm inte ...

Av Liselott - 30 oktober 2015 20:43

Alltså, jag blir så överjävligt trött på min cyto-hjärna!!!!! Att ständigt vara trött, ständigt inte komma ihåg saker, ständigt ha svårt att ha 700 bollar i luften samtidigt...... det är inte lätt när man är van vid att klara sånt här! I vardagen fun...

Av Liselott - 26 augusti 2015 21:56

Den dagen jag fick mitt cancerbesked trodde jag att mitt liv var över. Jag tappade alla drömmar om att få leva, se mina barn växa upp och förverkliga mina drömmar. Konstaterar nu, några år senare, att jag lever min dröm! Barnen växer så det knakar, o...

Av Liselott - 29 juli 2015 20:09


och Toppik is the shit!! Jag har äntligen accepterad faktum. Hur mycket jag än vill ha tillbaka mitt tjocka och långa hår så kommer det aldrig att hända. Visst, det kan vara långt, men tunt som det är så ser det för jävligt ut..... Så i förrgår så kl...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards