To hell and back

Alla inlägg den 28 maj 2012

:'(

Av Liselott - 28 maj 2012 22:41

Vila i frid, finaste Sophie!! Tack för allt du gett mig genom din blogg.   Jag kommer att sakna din styrka och din kämparglöd.    


Livet är orättvist, och cancer är en jävla skitsjukdom!!!!

Av Liselott - 28 maj 2012 19:15

Idag har det verkligen varit skräp med mig... All började igår kväll, när jag kom hem efter att ha skjutsat barnen till sin pappa. Efter en helt underbar helg med barnen hemma blir det så vansinnigt tomt, tyst och ensamt.... Det är ingen vidare känsla, det. O när jag blir lite nere och ledsen så kommer allt annat över mig också. Allt som har hänt de senaste 1,5 åren. Det är väl kanske inte så konstigt egentligen. Men jag vill inte att det ska vara så! Jag vill kunna lägga allt bakom mig, gå vidare och vara glad som vanligt. Undrar just om det någonsin kommer att ske.... Troligtvis inte, men förhoppningsvis blir det lättare att leva med eländet i alla fall. Att jag dessutom vaknade med feber idag, efter att knappt ha fått någon sömn alls inatt gjorde inte livet särskit mycket trevigare. Har sovit bort större delen av dagen, och känner mig allmänt groggy just för tillfället. Hoppas att det inte blir någon mer feber nu, för denna veckan har jag då rakt inte tid att vara sjuk. Har skapligt ont i en tand också, som om det inte vore nog med allt annat... en tand jag bet sönder för ett tag sedan, har en lagning i den tanden som var allt annat än ok. Ren tur i oturen att skadan när jag bet sönder tanden inte blev större. Var hos tandläkaren och fick det lagat, men nu börjar det göra mer och mer ont. BLÄ!!

Att sen ångesten inför c-uppsatsexaminationen kommer smygande också gör ju inte saken bättre.... Och nej, det är inte bara att jag är "lite nervös". Har riktig j****a ångest, o så har det varit inför varje seminarium under hela utbildningen. Jag verkligen hatar det..... Det börjar flera dagar innan seminariet äger rum. Jag sover inte, jag äter inte, jag kan inte fokusera, jag kan inte koncentrera mig, jag kan inte slappna av, jag är rastlös och går runt i lägenheten som en osalig ande utan att finna ro. Det kryper i kroppen på mig och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det är fruktansvärt jobbigt!!! Varför ska det vara så??? Det blir inte bättre för att folk försöker peppa, det blir inte bättre av att tänka på att detta är det absolut sista jag gör på utbildningen, sen är jag färdig sjuksköterska. Det hjälper inte, det är lika j****a jobbigt ändå. BLÄ en gång till!!

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards