To hell and back

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Liselott - 7 maj 2012 14:51

Nu så, nu har jag införskaffat en tröja så jag kan gå omkring och be cancern dra dit pepparn växer varje dag.  Hoppas att man kan väcka någons tankar, samtidigt.... att någon uppmärksammar och förstår vikten av att undersöka sina bröst emellanåt, att någon får upp ögonen för hur oerhört viktigt det är att upptäcka ev. knölar så tidigt och möjligt och söka vården så snabbt det bara går. Vänta inte!! Hellre en gång för mycket än att skit-cancern ska hinna sprida sig mer än nödvändigt i kroppen....


Så, det var dagens moralpredikan!   


Annars.... jo, jag har varit hos min nya lymfterapeut i Jönköping. Alltså, vad ÄR det med lymfterapeuter egentligen?? Tycker att alla verkar rätt oengagerade, faktiskt..... Visserligen var denna nya betydligt mer kunnig inom området än den gamla, men.... som sagt, oengagerad och riktigt tråkig!

Var på ett läkarbesök förra veckan också, av någon anledning som jag inte riktigt vet.... Nu är i alla fall alla mina journaler på väg till onkologkliniken i Jönköping, så då blir det väl snart ett läkarbesök där också. Och en extra mammografi ska jag också få, för det tyckte min onkolog att jag skulle ha (det är väl det smartaste hon har kommit på!), snart dags för det.... *hualigen* Jobbigt som sjutton att gå dit..... men samtidigt skönt att bli kollad en extra gång! För som jag sagt förut, man kan aldrig vara nog så försiktig....


I morgon ska jag visst åka och jobba! Jösses, jag har inte jobbat på så länge som jag kommer knappt ihåg hur man gör.... *ler* Jobbade en natt strax efter cancereskedet, men sen har jag inte jobbat. I morgon är det i alla fall dags för första bredvidgången på sommarjobbet. Relativt spännande lär det bli, kan jag känna!!    

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards