To hell and back

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Liselott - 3 februari 2012 20:09

Då har ytterligare en vecka av verklighet passerat. Och det har varit mer än fullt upp, kan jag lova... 4 dagar har jag åkt till skolan, o dessa resor tar sin lilla tid. När det sen är snöigt, halt och fullt med dårar på vägen är det inte kul... Vägen till skolan är nog en av de mest obehagliga vägar som finns att köra på, tror jag...


Skolan rullar på bra, det är fortfarande lika kul! :) Liiiiite mycket bara med en kurs på heltid och c-uppsatsen på halvtid samtidigt. Men men, på något sätt går det! Nu ska jag i alla fall vara hemma 4 dagar, plugga, leta vetenskapliga artiklar och skriva lite, innan det är dags för 3 överintensiva dagar i skolan igen. Skulle egentligen åkt iväg på rehab på Mössebergs Kurort nu, i två veckor, men jag har fått skjuta på det. Finns inte en chans att jag klarar av att vara borta från skolan 2 veckor just nu. Tyvärr, för jag hade sett fram emot Mösseberg! Men jag får fortsätta att se fram emot det ett tag till.


Ser fram emot sovmorgon i morgon!! :) Några tidiga morgnar och intensiva dagar denna veckan har gjort mig helt slut. Sovmorgon, lång och lat frukoststund, och sen blir det plugga hela dagen, har en massa patofysiologi jag måste ta igen, sån't vi haft föreläsningar på, det är ju bara 3 veckor kvar till tentan.... *hualigen* Just nu önskar jag att jag hade kunnat spara lite tid när jag mådde dåligt, när jag hade hur mycket tid som helst att inte göra något alls, som jag kunde plocka fram nu så dygnet fick några flera timmar. Eller att vissa veckor kunde få en extra dag. Det hade varit praktiskt! :)

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards