To hell and back

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Verkligheten

Av Liselott - 27 januari 2012 17:23

Har ju under året som gått varit totalt bortkopplad från omvärlden och verkligheten. Sedan i måndags är jag tillbaka i verkligheten igen. Från att ha varit helt bortkopplad till att vara mitt i kaoset bara över en natt... Och jag älskar det! Sen om det är så smart att gå från helt sjukskriven direkt till fullt pluggande..... det förtäljer inte historien. Tyvärr är det ju så att man som student inte har något val. Antlingen är man hemma på heltid, eller så pluggar man på heltid. Något mellanting finns inte. Nåja, än så länge känns det bara positivt, och trots att det inte är samma människor kvar i skolan nu som när jag pluggade innan jag blev sjuk så känns det ändå som om jag aldrig varit borta nu när jag spenderat några normala dagar där. Hälsohögskolan är mitt andra hem! ;)


Så, efter 5 dagar ute i verkligheten är jag trött. Trött, trött och åter trött. MEN!! Det är en normal trötthet!! Inte cyto-trötthet, inte strålnings-trötthet, inte depessions-trötthet, utan helt vanlig, normal jag-har-haft-en-fullspäckad-vecka-trötthet. Och det är SÅÅ skönt!

 
 
tessan

tessan

27 januari 2012 18:16

Skönt att vara tillbaka samtidigt som man undrar vart tog tiden vägen. Kram Tessan

http://:minkampmotbrstcancer.blogspot.com

Liselott

27 januari 2012 18:18

Ja, verkligen..... tiden har vara försvunnit utan att man märkt av det. Kram

 
Carin Lökken

Carin Lökken

27 januari 2012 20:10

Du har en annan glöd i orden nu än du hade i augusti, då du nog inte var redo för skolan. Ser din energi flöda framför mig. Härligt!!! Kram

http://eroskampmotthanatosimittbrst.blogspot.com

Liselott

27 januari 2012 20:19

Nej usch, då var jag verkligen inte redo... inte alls. Det är stor skillnad nu. :) Kram

 
Jenny

Jenny

27 januari 2012 20:42

Jag håller med föregående talare, jag kan verkligen höra glädjen mellan raderna nu när du skriver. Keep going strong! Kram!

http://varsol-jenny.blogspot.com

Liselott

27 januari 2012 20:51

Tack, jag ska göra mitt bästa! :) Kram

 
karin

karin

28 januari 2012 15:19

Åh vad skönt - vanlig härlig trötthet gillar vi ! Vad snygg du är på senaste bilden du ser ut att vara på g!

http://allt-flyter.blogspot.com

Liselott

28 januari 2012 19:45

Å, tack så mycket! :) Ja, nu kan ingenting stoppa mig. :D

 
Ida

Ida

29 januari 2012 08:42

Ja visst är det grymt skönt att "bara vara trött" som alla andra. Jag har avverkat min andra heltidsvecka, helt färdig på kvällarna, men fy va underbart.

kram kram

http://mittfjardeliv99.blogspot.com

Liselott

29 januari 2012 09:58

Ja, det är verkligen en härlig känsla. :) Hoppas det går bra för dig att jobba heltid! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 15 augusti 2016 12:07

Tjohej! Här har jag inte varit och skrivit på rätt länge...... Livet rullar på, jag är frisk och pigg och mår bra. Numera sambo, ägare till ett radhus, jobbar en hel massa. :)  Opererade mig i maj, en förminskning av det bröst jag har kvar. Nästan ...

Av Liselott - 5 november 2015 17:48

är över! Den årliga mammografiundersökningen..... lika ångestfyllt varje gång! Men jag fick en ok-stämpel även i år! YEY!!!!!!! Strax 5 år efter diagnosen, och jag är frisk och mår bra och lever livet. DET är härligt!   KRAM på er, och glöm inte ...

Av Liselott - 30 oktober 2015 20:43

Alltså, jag blir så överjävligt trött på min cyto-hjärna!!!!! Att ständigt vara trött, ständigt inte komma ihåg saker, ständigt ha svårt att ha 700 bollar i luften samtidigt...... det är inte lätt när man är van vid att klara sånt här! I vardagen fun...

Av Liselott - 26 augusti 2015 21:56

Den dagen jag fick mitt cancerbesked trodde jag att mitt liv var över. Jag tappade alla drömmar om att få leva, se mina barn växa upp och förverkliga mina drömmar. Konstaterar nu, några år senare, att jag lever min dröm! Barnen växer så det knakar, o...

Av Liselott - 29 juli 2015 20:09


och Toppik is the shit!! Jag har äntligen accepterad faktum. Hur mycket jag än vill ha tillbaka mitt tjocka och långa hår så kommer det aldrig att hända. Visst, det kan vara långt, men tunt som det är så ser det för jävligt ut..... Så i förrgår så kl...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards