To hell and back

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Liselott - 19 januari 2012 22:21

Så här sista dagarna av min sjukskrivning passar jag på att bli... sjuk! ;) Rejält febrig och snörvlig har jag varit i dagarna två. I morgon vill jag vara pigg! Nåja, jag får väl ändå vara glad för att febern kommer nu, och inte nästa vecka när skolan börjar. För DÅ har jag absolut INTE tid att vara sjuk!


I morgon ska jag till sjukgymnasten igen, sista dagen av min intensivbehandling av ödemet i armen. Och jag måste säga att det har gått jättebra! Armen är mycket mindre svullen nu än tidigare. Handen och fingrarna är lite mer envisa.... men det går åt rätt håll även där! Nu väntar jag på att få min specialsydda kompressionsstrumpa, den borde komma i nästa vecka, så hoppas vi på att armen håller sig lika smal och fin som den är nu. Är lite orolig över hur det kommer bli sen när jag börjar min praktik om några veckor, för då kan jag ju inte ha strumpan på mig.... Bara att hålla tummarna för att jag klarar mig ändå, att armen håller sig i schack. Får köra lite extra mycket sjukgymnastik och kompression varje minut av dygnet som jag kan, så ska det nog bli bra.


Nu känner jag mig verkligen redo för att börja skolan igen! Det ska bli SÅ skönt att få något vettigt att göra på dagarna! Visst har jag behövt den här perioden att vara hemma och återhämta mig, det har jag. Men nu får det vara nog, nu vill jag ut och ta tag i livet igen. Känner denna veckan, när barnen har varit här och man har haft deras skola att hålla ordning på, att det är vääääääldigt skönt med rutiner!! Just rutiner har det varit dåligt med i det här huset de senaste månaderna... Men det är väl en del i bearbetningen och återhämtningen det också, att inte ha några rutiner utan bara göra som man vill utan att behöva tänka.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards