To hell and back

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Liselott - 2 december 2011 22:49

Var hos sjukgymnasten idag, för att göra om lymftejpningen. Tog upp manuellt lymfdränage-behandling med henne, fick tips om det på Brännö. Och visst, det var en behandling jag kunde få. Men egentligen var jag inte en kandidat för det enl. sjukgymnasten, för den behandlingen brukar bara göras på personer som är mer svullna än jag. Själv tycker jag att jag är jättesvullen... men jag har ju inget att jämföra med (förutom min normala arm), så jag ska väl inte säga något. Men samtidigt sa hon att eftersom jag har problem med svullnad under armhålan och på bröstet och håller på med behandlingen med lymftejp så kan det nog vara bra att göra en intensivbehandling med manuellt lymfdränage. Dessutom känner jag själv att armen blir sämre, och handen har svullnat mycket mer på sista tiden. Jag tappar kraft i armen, och det känns inte bra. Så en intensivbehandling med lymfmassage och lindning av armen ska påbörjas 9 januari. :) Efter behandlingen ska vi mäta armen igen, och beställa nya kompressionsstrupor. Det jag har nu funkar skapligt, men är inte optimala. Troligtvis behöver jag något annat material eller så, och kanske till och med en annan storlek efter behandlingen! Hoppas kan man ju alltid göra. Det är ju viktigt att det blir bra! Jag måste bli bättre på att inte stå ut med att det bara är skapligt ok, utan säga ifrån så det blir riktigt bra! Ifrågasätta, och ställa krav. Inte nöja mej med något som jag inte är 100% nöjd med.


Har haft en rätt bra dag för övrigt. Lite intensiv, men helt ok ändå. Känner att jag har kontroll på läget idag, och det känns fint!

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards