To hell and back

Alla inlägg den 1 december 2011

Av Liselott - 1 december 2011 19:41

Skrev ett långt blogginlägg, men det försvann... Störigt!!! Jaja, nu var det ju så här det blev, så det är bara att börja om igen.


Nu har jag kommit hem ifrån en cancer-rehabilitering på Brännö i Göteborgs skärgård. Åkte i måndags. Fokus har varit psykologisk bearbetning och att hitta sina inre krafter och resurser. Ååå, vad jag har haft det bra! Har träffat nya underbara människor, både övriga deltagare och ledare. Visst har det varit jobbigt att jobba så med sig själv, att gräva så djupt inom sig och alla känslosvallningar som varit. Men samtidigt har det varit väldigt skönt och oerhört befriande! Jag har under dessa dagar fått så mycket närhet, kärlek, omtanke, trygghet och värme från alla jag mött. Jag är otroligt tacksam för att jag fått denna chansen och jag önskar att alla fick åka på detta. Nu sitter jag här hemma i soffan med mer glädje, lugn och framtidstro än jag trodde att jag någonsin skulle få/kunna känna igen.


Ni som är nyfikna på vad det är för kurs jag varit på kan läsa mer på www.livslust.net


När jag kom hem väntade några brev på mig. Bland annat ett brev som informerade om att jag blivit beviljad 2 veckors vistelse på Mössebergs Kurort för behandling av mitt lymföden. TJO vad glad jag blev!! Ser fram emot det jättemycket!


Har fått en kallelse till mammografi/UL också. Usch, det är inte klokt att det snart har gått ett helt år sedan diagnosen.... Det har gått fort. Men ändå inte. En lite märklig dubbel känsla. Men det ska bli väldigt skönt att få det gjort! Så kan jag se framåt mot rekonstruktionen sen. Längtar ungefär hur mycket som helst efter den dagen då jag blir hel igen! För jag är inte hel nu. Eller, jag KÄNNER mej inte hel i alla fall. 


Det är så härligt att ha katterna här nu. Levande ljus. Mys på högsta nivå! Har även blivit lite inspirerad till att använda juicepressen igen, så jag handlade massa frukt och grönsaker på väg hem idag. Nu sitter jag här och smuttar på en härlig juiceblandning av gurka, tomat, babyspenat, morot, grapefrukt, hallon, blåbär, kiwi, plommon, päron och clementiner. Mums filibabba!

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards