To hell and back

Alla inlägg under november 2011

Av Liselott - 10 november 2011 11:16

För att väga upp morgonens trista inlägg om mina mediciner så kommer här en håruppdatering istället! Det tycker jag är mycket roligare. Nu märks det att det nya håret är väldigt lockigt, för det står åt alla håll nu för tiden... ;) Men det gör inget, det får stå åt vilka håll det vill, för nu har jag hår!! Tjohoo!!


  

Det är två veckor mellan dessa kort.... det har hänt en del även på denna korta tid!




  

6 veckor är det mellan dessa kort.... Det är så fantastiskt att se skillnaden!! Jag njuter av att numera kunna dra fingrarna genom håret igen, att känna håret i mina händer när jag schamponerar... Underbar känsla!       

Av Liselott - 10 november 2011 10:26

När jag fick cellgifter så var det blodpropp, UVI, hudinfektioner och annat otrevligt som avlöste varandra.


När jag strålades blev jag så sårig på stålområdet så det var nära att jag inte fick alla doser jag skulle ha, och strålläkaren var oerhört tacksam den dagen jag gick därifrån och inte skulle komma tillbaka mer.


Nu, när jag "bara" kör antihormonella mediciner och man tycker att allt bara ska flyta på, vad händer då? Jo, jag får en massa kliande utlsag på armar, ben och i ansiktet. Efter samtal med onkologen har jag fått veta att detta beror på Anastrozol-tabletterna. Så det är bara att sluta med dom, omedelbums. Suck och stön.... Har ett läkarbesök bokat om två veckor, då ska vi diskutera framtida medicinering. Visserligen har jag ju fortfarande sprutorna, som tar bort det mesta av östrogenet, men det känns ändå inte bra att tvingas sluta med tabletterna. Inte alls.


BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ vad jag är trött på saker som strular!! Hela tiden och jämt är det något.

Av Liselott - 9 november 2011 21:29

Skulle ju blivit omtejpad i måndags, men så blev det inte eftersom sjukgymnasten var sjuk. Idag satt tejpen inte särskilt bra längre, så ikväll har jag tagit bort den. Och SHIT vilken skillnad det är!!


Ärret är inte alls så djupt längre, strukturerna runt ärret är mycket, mycket mjukare än innan, och det känns tydligt att ärret inte sitter fast lite hårt i underliggande vävnad längre.


Tänk att lite tejp kan göra så mycket, medan jag inte gör något alls.   

Av Liselott - 8 november 2011 18:30

Inte för att jag har så mycket att säga, men... *ler* Livet går sin gilla gång. Besöket hos sjukgymnasten igår blev instället för hon var sjuk. Igen. Eller fortfarande, kanske är ett bättre ord. Envist virus hon har åkt på.


På torsdag är det dags för min 2-veckors håruppdatering igen. Det växer så det knakar nu! *gillar* Satt förut och tittade på kortet jag tog på 6 veckor sen.... det har hänt mycket sen dess!


Så mycket annat spännande händer det inte här för tillfället. På gott och ont, kanske. Visst är det skönt när det händer saker, men samtidigt har det senaste året bjudit på rätt många händelser jag kunnat vara utan så just nu är jag rätt nöjd om det inte händer något alls på ett tag.  


Tjohej!

Av Liselott - 3 november 2011 17:11

Har haft en lugn vecka, men ändå fullt upp. Barnen har lov denna veckan, dottern är hos ett par kusiner och sonen är med mej. Myyyys att ha honom hemma hela veckan, och kunna göra vad vi vill! Skönt att inte ha några tider att passa, kunna sova när man vill (vilket jag behöver... fattar inte att man kan sova så mycket som jag gör nu!!), åka iväg när man vill, o bara skämma bort oss lite. :)


Häromdagen blev jag tagen för kille. Igen. TACK, liksom!! Jag ser INTE ut som en karl, även om jag inte har kvar mitt långa och tjocka hår. Måste folk kommentera?? O måste jag ta så illa upp? Blir lite trött på mej själv, men jag tar jätteilla vid mej av sådana kommentarer...


I morgon är det dags för massage igen, ska bli SÅ skönt! Något annat som ska bli skönt är rehab-resan jag ska iväg på. Nu börjar jag längta på allvar! Hoppas på att kunna få verktyg sm hjälper mej att ta mej igenom den jobbiga tid jag är mitt uppe i just nu, så jag kan återvända till skolan och livet igen i januari o ha lite mer energi och framåtanda! Något som har gett mej lite energi är att jag idag har fått veta att jag blev godkänd på den tenta jag skrev innan jag blev helt sjukskriven. SÅÅ skönt! Lite lön för allt slit, och ett litet steg närmare en examen. Tjoho!! Nu kan jag andas ut, släppa det bekymret, och fokusera ytterligare lite mer på mej själv. :)

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards