To hell and back

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Läste

Av Liselott - 21 oktober 2011 18:54

Läste en så klok sak för en stund sedan. 


"Everything will be okey in the end. If it's not okey, it's not the end." Unknown


Ska lägga det på minnet och tänka på det när livet känns överjävligt!


Har varit iväg och fått en omgång massagen på rygg/axlar/nacke idag. Det var välbehövligt!! Massa spänningar och knutor har jag... Ont som tusan gjorde det, men samtidigt var det så skönt. Känner att det har gjort nytta, och längtar redan till nästa vecka när det är dags igen!


Har barnen hemma i helgen. Myyyyyys! Ikväll blir det fredagsmys med levande ljus, chips och Idol.


Sen hoppas jag på att somna gott! Hade lite halvsvårt för att somna igår kväll.... Men till slut så slocknade jag, och sov riktigt bra hela natten. Tycker att jag sover lite bättre nu för tiden, nu är det ett tag sen jag behövde sömntablett för att sova ordentligt. Så skönt!! Kanske ett tecken på att jag sakta men säkert böjar ta mej ur min depression. Visserligen har jag en lång väg kvar innan jag är tillbaka till mitt gamla jag, men jag känner ändå en stor skillnad nu jämfört med hur det var för några veckor sen. Det käns bra!

 
 
Åse

Åse

21 oktober 2011 19:31

Ja det var en klok mening.

Kram

http://didriksson.wordpress.com

 
karin

karin

21 oktober 2011 23:50

Önskar dig en skön helg med barnen - hoppas det fortsätter att kännas bra !

http://allt-flyter.blogspot.com

 
karin

karin

21 oktober 2011 23:52

du, vad håret växer !!

http://allt-flyter.blogspot.com

Liselott

22 oktober 2011 09:09

Växer så det knakar! :) Det är ljuvligt.

 
Erika

Erika

22 oktober 2011 23:44

Jag la precis ut det citatet på min blogg. Visst är det bra! Kram

http://www.inbalanceerika.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 15 augusti 2016 12:07

Tjohej! Här har jag inte varit och skrivit på rätt länge...... Livet rullar på, jag är frisk och pigg och mår bra. Numera sambo, ägare till ett radhus, jobbar en hel massa. :)  Opererade mig i maj, en förminskning av det bröst jag har kvar. Nästan ...

Av Liselott - 5 november 2015 17:48

är över! Den årliga mammografiundersökningen..... lika ångestfyllt varje gång! Men jag fick en ok-stämpel även i år! YEY!!!!!!! Strax 5 år efter diagnosen, och jag är frisk och mår bra och lever livet. DET är härligt!   KRAM på er, och glöm inte ...

Av Liselott - 30 oktober 2015 20:43

Alltså, jag blir så överjävligt trött på min cyto-hjärna!!!!! Att ständigt vara trött, ständigt inte komma ihåg saker, ständigt ha svårt att ha 700 bollar i luften samtidigt...... det är inte lätt när man är van vid att klara sånt här! I vardagen fun...

Av Liselott - 26 augusti 2015 21:56

Den dagen jag fick mitt cancerbesked trodde jag att mitt liv var över. Jag tappade alla drömmar om att få leva, se mina barn växa upp och förverkliga mina drömmar. Konstaterar nu, några år senare, att jag lever min dröm! Barnen växer så det knakar, o...

Av Liselott - 29 juli 2015 20:09


och Toppik is the shit!! Jag har äntligen accepterad faktum. Hur mycket jag än vill ha tillbaka mitt tjocka och långa hår så kommer det aldrig att hända. Visst, det kan vara långt, men tunt som det är så ser det för jävligt ut..... Så i förrgår så kl...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards