To hell and back

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

En liten skymt av ljus!

Av Liselott - 18 oktober 2011 15:46

I fredags skrev jag ett blogginlägg om ett väldigt negativt besked jag fått från CSN. Trist sätt att avsluta veckan... Men även om CSN då gjorde livet väldigt jobbigt för mig, bestämde jag mig för att inte låta det förstöra kryssningen, så jag ägnade inte CSN en enda tanke när jag var iväg. :) Men så igår.... började jag tänka på hur sjutton jag skulle klara mig framöver egentligen. Att strunta i att vara sjukskriven och börja jobba finns inte på kartan, jag klarar inte det... Så jag satte mig helt enkelt och skrev ett (inte alldeles överdrivet trevligt) mail till CSN där jag ifrågasatte deras underliga beslut ang. mitt studiemedel under sjukskrivningen. Idag kom svaret "nu har vi ändrat vårt beslut". HAHAAAAA!! Jag fick RÄTT! Jag hade rätt, och CSN är dumma. Så skönt!! Nu kan jag slappna av och vara sjukskriven och rehabilitera mig i lugn och ro ett tag. Ute är det grått och spöregn, men i mitt inre lyser ett litet, litet ljus just nu. 

 
 
Carin Lökken

Carin Lökken

18 oktober 2011 18:23

Så glad jag blir för din skull. Hos oss regnar det och blåser småspik, kram

http://eroskampmotthanatosimittbrst.blogspot.com

 
karin

karin

18 oktober 2011 21:48

Åh så skönt !! Ta hand om dig i höstrusket så du kommer på benen igen och mår bra.

Kram

http://allt-flyter.blogspot.com

 
Tali

Tali

19 oktober 2011 07:43

Grattis!!! Vad bra. Nu kan du slappna av.
Jag har haft ett "krig" med försäkringskassan i över ett år och t.o.m anmälde dem. Först då fick jag ALLT förlust tillbaka. Man ska aldrig ge upp om man vet att man har rätt!

http://livatsvagar.blogspott.com

 
Ingen bild

Monica

19 oktober 2011 17:44

Jag är glad för din skull! Har följt med bloggen.

Din mammas finlandsvän

 
Åse

Åse

21 oktober 2011 17:31

Hej vännen,
Tack för senast! Vad kul vi hade. Nu har jag läst igenom hela din blogg och det helvete som du lever mitt uppe i. Jag blir glad att läsa att du fick rätt mot CSN så du kan lägga din kraft och energi på att få må bra.

Kram
Åse

http://didriksson.wordpress.com

Liselott

21 oktober 2011 17:34

Tack själv, det var verkligen jättekul att komma iväg! :) Roligt ätt få lära känna er tjejer. :)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 15 augusti 2016 12:07

Tjohej! Här har jag inte varit och skrivit på rätt länge...... Livet rullar på, jag är frisk och pigg och mår bra. Numera sambo, ägare till ett radhus, jobbar en hel massa. :)  Opererade mig i maj, en förminskning av det bröst jag har kvar. Nästan ...

Av Liselott - 5 november 2015 17:48

är över! Den årliga mammografiundersökningen..... lika ångestfyllt varje gång! Men jag fick en ok-stämpel även i år! YEY!!!!!!! Strax 5 år efter diagnosen, och jag är frisk och mår bra och lever livet. DET är härligt!   KRAM på er, och glöm inte ...

Av Liselott - 30 oktober 2015 20:43

Alltså, jag blir så överjävligt trött på min cyto-hjärna!!!!! Att ständigt vara trött, ständigt inte komma ihåg saker, ständigt ha svårt att ha 700 bollar i luften samtidigt...... det är inte lätt när man är van vid att klara sånt här! I vardagen fun...

Av Liselott - 26 augusti 2015 21:56

Den dagen jag fick mitt cancerbesked trodde jag att mitt liv var över. Jag tappade alla drömmar om att få leva, se mina barn växa upp och förverkliga mina drömmar. Konstaterar nu, några år senare, att jag lever min dröm! Barnen växer så det knakar, o...

Av Liselott - 29 juli 2015 20:09


och Toppik is the shit!! Jag har äntligen accepterad faktum. Hur mycket jag än vill ha tillbaka mitt tjocka och långa hår så kommer det aldrig att hända. Visst, det kan vara långt, men tunt som det är så ser det för jävligt ut..... Så i förrgår så kl...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards