To hell and back

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Liselott - 17 oktober 2011 17:29

Den gångna helgen förgylldes med en Ålands-kryssning, jag och ett helt gäng underbara tjejer som roade oss ungefär hur mycket som helst. Så himla kul!! Skönt att komma hemifån lite, träffa lite folk o bara ha det gott.


Dagen har ägnats åt en träff med sjukgymnasten. Men (som vanligt när det gäller saker jag är inblandad i) så blev det inte alls som det var tänkt.... Åkte till sjukhuset, det första som hände var att personalen i receptionen sa att jag inte var bokad på något besök idag. Men det är inte värre än att dom på sjukgymnastiken får boka in mej när jag är där o så anmäler jag mej på vägen ut. Sätter mej i väntrummet på sjukgymnastiken och väntar. Och väntar. Och väntar lite till. Till slut frågar jag en av sekreterarna vart min sjukgymnast har tagit vägen. "Hon är sjuk idag!" fick jag till svar.... Jahapp... "Men hon hade bara en patient inbokad, och den personen har vi ringt återbud till." Jaha, men jag då? Mej har ingen ringt till... Men det var ju inte så konstigt, eftersom jag inte låg bokad i datasystemet... det hade min kära sjukgymnast missat att göra, hon skrev bara upp mej i sin egen almanacka. Men det hjälper ju inte, för ingen annan visste ju om att jag skulle dit... Efter många om och men fick jag träffa en annan sjukgymnast som också håller på med lymfödem. Men alltså.... det blev inte bra. Det enda hon sa var att hon inte alls vill göra samma behandling som min sjukgymnast påbörjade för mej förra veckan, hon tyckte det var bättre med andra saker, och hur jobbigt hon tyckte det var att ta över andras patienter. Kul att höra det, liksom.... Det begriper väl jag också att det inte är så lätt att ta en annan persons patient, det känner jag mycket väl till i och med min egen yrkesbana, men måste man säga det 5 gånger till patienten? Dessutom fanns det inte ett ord skrivet i min journal om vad som hände på besöket förra veckan och om tejp-behandlingen... ingenting. Dokumentation, det är det viktigaste som finns! Nej, jag är lite småsur faktiskt! Ok, det kan bli fel, dom missade att boka in mej, det är inte hela världen. Det är sån't som händer. Men när man får höra att det inte finns en enda anteckning i journalen efter senaste besöket... det stör mej något så vansinnigt!! Jag är själv så inkörd på att "det som inte finns dokumenterat har inte hänt". Man ska kunna läsa in sig på en patient genom att enbart läsa journalen, det är ju jätteviktigt i ett läge som idag när en annan person fick ta hand om mej!


Kan ärligt säga att det inte kändes särskilt seriöst idag... Tror dom fick lite dåligt samvete för att det hade blivit fel och att jag åkt så långt (sammanlagt 8 mil) helt i onödan, så dom var tvugna att hitta på något. Men just nu känns det ändå som det hade varit bättre att åka hem utan besök än att träffa den där andra människan.... för det kändes bara som hon tyckte det var jobbigt, ingen kul känsla att ha som patient.. :(


Nähä, nu ska jag dricka lite kaffe, kika lite på tv och sura över att jag har huvudvärk mest hela tiden nu för tiden. Det måste vara en dum biverkning av medicinerna, för så här ofta och mycket huvudvärk har jag inte i normala fall.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards