To hell and back

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Liselott - 12 oktober 2011 21:04

Ja, inatt ska jag väl kunna få sova gott! Har ägnat flera timmar av dagen, ute i solen med massa frisk luft, åt hederligt kroppsarbete genom att plocka ved. Skönt att lyfta kroppen ur soffan och komma ut lite. :) Tror att mina sömnprolem inte bara beror på depressionen, utan även på att jag inte rör så mycket på mig, sitter mest hemma i soffan och gör ingenting. Idag har jag dock tröttat ut mig ordentligt, det var riktigt skönt! Ska bli spännande att se vad min ödem-arm säger om det, dock.... hoppas den inte protesterar allför mycket. Risken finns väl att min friska arm protesterar också, av överansträngning. Nåja, det blir nog bra!


När jag väl kom hem blev det en lång dusch, en kopp te, sjönk ner i soffan med både dator och tv, och så lite tända ljus. Mys!


Nu ska jag börja försöka bevisa för CSN att jag faktiskt har pluggat dessa första veckor av terminen, trots att jag inte har avslutat någon kurs och därför inte kan visa upp några poäng. CSN kollar ju bara på poängen, och därför säger dom att jag inte får studiemedel till våren. Det förstår jag. Det är helt enligt reglerna. Jag har ju inga poäng att visa upp... Men jag pluggade ju ändå innan jag blev sjukskriven. Behöver avsluta denna kursen helt för att få studiemedel till våren. Och jag ska avsluta kursen, men det blir inte förrän en bit in på våren, och jag kan ju inte leva utan pengar i två månader heller.... Så vi får se om CSN godkänner ett dokument från skolan som intygar att jag har gjort och blivit godkänd i vissa delar av kursen. Om dom INTE godkänner det.... så får livet helt enkelt lösa sig på något annat sätt. Oavsett hur det löser sig, eller inte löser sig, så SKA jag plugga färdigt i vår! Vill INTE skjuta på examen ännu längre, det räcker gott och väl att jag fått skjuta på det ett helt år hittills. Det är liksom inte roligt längre.... är helt ärligt rätt less på skolan, vill bli klar och komma ut och jobba. Livet som student är helt ok, men inte hur länge som helst...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards