To hell and back

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Liselott - 10 oktober 2011 15:15

Besöket hos sjukgymnasten som inte blev av i torsdags blev istället av idag. Har fått en extra "platta" att lägga i min kompressionshandske, över handryggen, för att få lite mer kompression där och minska svullnaden lite.

Dessutom har hon tejpat en massa på mig... Ärrmobilisering, hon har tejpat runt och över operationsärret för att "lyfta" det lite så det blir lite snyggare. Dessutom har hon tejpat över hela bröstkorgen, från de friska lymfkörtlarna i vänster armhåla, över bröstkorgen till det opererade bröstet på höger sida. Detta i syfte att öppna upp nya vägar för lymfvätskan på den opererade sidan eftersom den vätskan inte vet vart den ska ta vägen utan stannar i min arm/mitt bröst. Det är en speciell lymftejp som används, o den ska jag ha ett tag. Ett nytt besök hos sjukgymnasten en gång i veckan för att se hur det går, och tejpa om. Hon masserade även lymfkörtlarna och lymfbanorna lite innan hon tejpade, för att få igång systemet. Ska bli väldigt spännande att se hur det här kommer fungera! Gillar sådana här lite annorlunda och alternativa metoder som komplement till det traditionella.


Ett riktigt sabla tråk-väder är det ute! Sitter i soffan under en filt, med ena katten bredvid mig. Snart ska jag åka och krama lite (läs: mycket) på mina gullungar. :)

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards