To hell and back

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Liselott - 5 oktober 2011 16:22

Har varit i Jönköping idag, på två möten med skolan.

Första mötet var med en av skolans kuratorer. Visst, hon var jättetrevligt att prata med, men jag kan inte säga att det gav mig något.... förutom att hon höll med mig om att skolan har skött hela min situation väldigt märkligt. Det var ju skönt att höra, då är det inte bara jag som tycker så!

Andra mötet var med skolans studievägledare. Det mötet gav mig inte heller ett enda dugg... Jag ska göra färdigt omvårdnadskursen till våren, och skriva c-uppsatsen till våren, och så blir det examen 8 juni 2012. Känns skittrist, för jag var ju inställd på 20 januari 2012. Men men, nu var det ju så här det blev. O då får man ta det och göra vad man kan av det man har. Ska bli intressant att slåss lite med CSN igen! *not* Just nu vill dock inte CSN prata med mig alls, för de har tekniska problem med sin hemsida...  


Annars då... nä, jag vet inte riktigt. Det går, en dag i taget. Är trött och ledsen för det mesta, men känner väl ändå att det finns ett ljus någonstans i tunneln, även om det är långt bort. Dock känns det ändå som att jag färdas MOT ljuset, och inte ifrån det. Även om färden går långsamt, så går den framåt. Det där med långsamt är jag inte bra på, inte alls..... Kanske är det TÅLAMOD jag ska lära mig av denna historia? Att inte stressa, att ta det lugnt, att saker och ting löser sig i sinom tid. Allt behöver inte ske här och nu, det kan ske även senare, det gör ingeting. Världen går inte under för det. Det skulle jag sannerligen behöva lära mig...


Saknar mina fina ungar, tur att de inte är så långt bort utan att jag kan åka och krama och pussa på dem ibland!    

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards