To hell and back

Alla inlägg den 28 september 2011

Av Liselott - 28 september 2011 17:26

... det är frågan!


Åååå, VARFÖR kunde jag inte fått plugga färdigt innan jag blev sjuk?? Eller, helst kunde jag ju varit utan den här skitsjuksdomen helt och hållet, men... När den nu så tvunget skull komma kunde den väl ändå valt ett bättre tillfälle.... Student + sjuk = dålig kombination. I alla fall om man inte är jättesjuk. Jag kommer alltid att tycka att det är väldigt märkligt att man inte kan få plugga halvtid, och vara sjukskriven på halvtid, när man får studiemedel. Kan inte släppa den tanken....


Nåja, i helgen ska jag i alla fall få en påskrift av min handledare att jag varit på praktiken, och hon ska också skriva ett omdöme om mina insatser hittills. Sen är det bara att hålla tummarna för att skolan låter mig tillgodoräkna mig dessa timmar till våren när jag ska göra praktik igen, så jag slipper börja om från början. Om dom nu godkänner min studieplan, förstås. Det återstår att se nästa vecka.


God, what a mess... *blundar och tar några djupa andetag*


Det är ett heltidsjobb det här, att försöka samordna både skola, CSN och FK, begripa sig på alla regler, maila hit och dit, boka möten och reda ut hur allt ska vara. Om jag sen blir tvungen att blanda in AF i soppan också, då blir det ännu mer spännande!   


Just i skrivandets stund sitter jag mest och skrattar åt eländet.... vad annat kan man göra?? Det här är så helt otroligt sanslöst snurrigt så man tror knappt det är sant.


För övrigt så har jag varit riktigt redig idag och varit i badhuset och simmat 1500 meter. *nöjd*  Dricker lite kaffe, äter lite nougat, och håller på att längta ihjäl mig efter mina barn...   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards