To hell and back

Alla inlägg den 26 september 2011

Av Liselott - 26 september 2011 19:20

Livet är spännande nästan jämt.... Lite FÖR spännande när man hamnar mitt emellan två myndigheter och inte har rätt till hjälp från någon av dom. Bara för att man anstränger sig och faktiskt försöker komma tillbaka till livet igen. Jag vet ärligt talat inte hur detta ska lösa sig. Jag har ingen aning. Och helt ärligt orkar jag inte bry mej om det heller....

Ska fortsätta att fundera över hur det kommer sig att man inte får vara deltidssjukskriven när man är student. Antingen presterar man 100%, eller så presterar man ingenting. Något mellanting finns inte. Det tycker jag är märkligt. Det är alltså bättre att jag är sjukskriven på heltid än på halvtid. Är jag sjukskriven på heltid får jag hjälp. Nu när jag är sjukskriven på halvtid får jag ingenting. Det är tacken för att man anstränger sig och gör sitt bästa för att komma tillbaka till livet. Jag vill inte gå hemma o dra! Jag har gjort det tillräckligt länge, och det tar knäcken på mej! Tycker att "någon" borde vara glad för att man vill komma någon vart. Men nej, det går inte. Motarbeta dom som redan ligger, dom som är svaga och inte orkar bråka. Gör det.


Just nu känns det svenska samhällets skyddsnät som ett enda stort skämt. (Och jag tackar gudarna för världens bästa kurator som bråkar åt mej när jag inte orkar.)

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards