To hell and back

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Simhallen

Av Liselott - 25 september 2011 15:28

Idag blev det en tur till simhallen igen. Lyckades med konsten att simma 1000 meter idag, är väldigt nöjd med det! Dock ligger det ett litet moln över mej efter besöket i simhallen... När jag kom dit var det en (vuxen) tjej/kvinna i omklädningsrummet. Jag gick in där o ställde min kasse på bänken när hon stirrade på mig och utbrast "är du en tjej?!?" Eh, ja, det är jag... "Jaha, jag trodde du var en kille". Ja men, TACK för den!! Liksom... Visserligen har jag inte så mycket hår att skryta med, men inte f**n ser jag ut som en kille för det!! Jag veeeet att jag inte ska ta åt mej. Men jag gör det ändå. Jag har inte styrkan att låta sådana kommentarer bara rinna av mej. Särskilt inte när det kommer från vuxna personer. Då blir jag riktigt ledsen. Mina komplex över håret blev ju inte mindre idag, om man säger så...


Ögonfransarna är på väg tillbaka nu! I alla fall på nedre ögonlocken, där är det riktigt många fransar. Lite glesare på övre ögonlocken, men det är på gång där också. Det ska bli SÅ skönt att få ögonfransarna tillbaka! För nu när man inte har haft några på ett tag märker man vilken nytta dom gör.... Jag har fått så gräsligt mycket skräp i ögonen sen jag tappade mina ögonfransar, något jag inte brukar störas av så vansinnigt ofta i vanliga fall. Så visst gör dom nytta, dom små fransarna! Ögonbrynen är lite långsammare... men dom kommer, dom också. Har hittat ett par mörka strån även där.


Hoppas på att min lymfterapeut hör av sej i veckan. För nu är jag rejält less på framför allt min hand och fingrarna, som är rejält svullna. Är fumlig med handen och kan inte använda den normalt pga svullnaden. Håller på med min massage och mina gymnastikövningar, men det hjälper inte. Kompressionen hjälper på armen, men gör handen sämre. Jag är så less, så less.... Vill ju bli normal igen!! Så normal man nu kan bli efter en så'n här resa...

 
 
Ingela

Ingela

25 september 2011 17:15

Ja, vad ska man säga... Hur gärna skulle man inte vilja samla ihop till en motatack i det läget, som "Är du helt intelligens- och empatibefriad? Jaha (eller möjligen nehej, beroende på svaret) jag tyckte du såg ut så. Eller var det kanske bara ditt uppträdande?" Eller något i den stilen.

Jag förstår verkligen att du tar illa upp och att det är svårt att låta det rinna av dig. Men tänk i stället på hur stark och modig du är som går till simhallen! Och kom ihåg att ditt hår snart har växt ut. Hon lär få leva med sin okunskap och intolerans, om hon inte vaknar upp och börjar arbeta rejält med sig själv.
Bamsekram från Busan

http://bc-busan.bloggagratis.se

Liselott

25 september 2011 17:18

Haha, ja, varför kan man inte komma på något riktigt klockrent att svara i en så'n situation? Tack för dina ord, dom värmer!

Kram tillbaka

 
Ingen bild

Carin

25 september 2011 20:11

Dumma och inskränkta människor finns det överallt, man får försöka skaka det av sig. Hoppas verkligen du snart får rätt med ditt lymfödem. Märkte också av nyttan med ögonbryn och ögonfransar. ;)

Liselott

26 september 2011 07:58

Ja, ögonfransarna är helt klart bra att ha! :)
Kommentaren jag fick igår gnager i mej än.... men jag ska försöka ignorera den.

 
karin

karin

26 september 2011 07:42

Ja, det finns många som glömmer den gyllene regeln att starta hjärnan före munnen.. När jag skulle skrivas in inför operation var vi ett gäng damer som satt tillsammans och väntade. De flesta skulle bröstopereras men en skulle ta bort hudförändring/malignt melanom. Vi småpratade och jag berättade att jag skulle ta bort båda brösten. Hon med hudförändringarna frågade då glatt: - Men förlorar man inte helt sin kvinnlighet då ? Hon borde också funderat på den gyllene regeln..
Hoppas du fortsätter med de sköna simpassen - viktigast är ju att du gör något som du år bra av !

Kram

http://allt-flyter.blogspot.com

Liselott

26 september 2011 07:57

Ja kära tid, det var ju en ovanligt korkad kommentar/fråga! Mycket ska man behöva stå ut med... Inte nog med att man är/har varit sjuk med allt vad det innebär, man ska behöva slåss mot myndigheter och stå ut med märkliga kommentarer....

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 15 augusti 2016 12:07

Tjohej! Här har jag inte varit och skrivit på rätt länge...... Livet rullar på, jag är frisk och pigg och mår bra. Numera sambo, ägare till ett radhus, jobbar en hel massa. :)  Opererade mig i maj, en förminskning av det bröst jag har kvar. Nästan ...

Av Liselott - 5 november 2015 17:48

är över! Den årliga mammografiundersökningen..... lika ångestfyllt varje gång! Men jag fick en ok-stämpel även i år! YEY!!!!!!! Strax 5 år efter diagnosen, och jag är frisk och mår bra och lever livet. DET är härligt!   KRAM på er, och glöm inte ...

Av Liselott - 30 oktober 2015 20:43

Alltså, jag blir så överjävligt trött på min cyto-hjärna!!!!! Att ständigt vara trött, ständigt inte komma ihåg saker, ständigt ha svårt att ha 700 bollar i luften samtidigt...... det är inte lätt när man är van vid att klara sånt här! I vardagen fun...

Av Liselott - 26 augusti 2015 21:56

Den dagen jag fick mitt cancerbesked trodde jag att mitt liv var över. Jag tappade alla drömmar om att få leva, se mina barn växa upp och förverkliga mina drömmar. Konstaterar nu, några år senare, att jag lever min dröm! Barnen växer så det knakar, o...

Av Liselott - 29 juli 2015 20:09


och Toppik is the shit!! Jag har äntligen accepterad faktum. Hur mycket jag än vill ha tillbaka mitt tjocka och långa hår så kommer det aldrig att hända. Visst, det kan vara långt, men tunt som det är så ser det för jävligt ut..... Så i förrgår så kl...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards