To hell and back

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Vissa dagar...

Av Liselott - 19 september 2011 19:41

Vissa dagar är märkligare än andra... Rörigt är bara förnamnet. Men det blir kanske väl, någon gång.


Har varit iväg o träffat min kurator idag. Mycket välbehövligt! Hon är en fantastisk människa. Vi har patat en massa, hon ska hjälpa till att fixa en massa, jag är numera sjukskriven på halvtid och har fått lite nya mediciner. Det ska bli ordning på mitt liv också, säger både kuratorn och läkaren jag träffade idag. Själv har jag lite svårt att tro på det just för tillfället, men jag litar på dom ändå!


Dagens röriga är skolan... Dom är verkligen helt otroliga på att göra livet så surt som möjligt för sina studenter! Just nu är jag så less på dom... och med 99,99% säkerhet så kommer jag inte få någon examen i januari heller. BLÄ!! Troligtvis står jag snart utan både skola och jobb, kuuul!! Eller inte... Ok, jag vet att jag får tim-jobb på mitt gamla jobb, som uska. Men man kan ju inte leva på tim-jobb i all evighet. Och stressen över att aldrig veta om/när/hur mycket man får jobba är inte bra för mej just nu.. Men vad ska man göra? Om det är det enda alternativet som ges, så... Nåja, vi får se, det kanske löser sej ändå. Började ju på högskolan för att jag inte vill jobba som uska längre. Men visst, ett tag kanske jag kan göra det...

Får blanda in lite annat folk som ska luska reda på hur min situation kan lösas. Det är ingen idé att jag som student försöker, för det är lönlöst, tvärstopp. Likadant om jag som mamma (eller vi som föräldrar, för den delen) vill försöka få till något som inte hör till det "normala". Det funkar inte. Men då skickar man kuratorn på dom, så kanske det går att lösa!


Är bara så trött nu.... trött, trött och åter trött. Sömnbristen börjar sätta sina spår. O så när allt strular så... då blir jag så trött. Less. Orkar inte. Vill bara gå o gömma mej någonstans o aldrig mer komma fram.

 
 
karin

karin

21 september 2011 10:23

Trist... Hoppas att din kurator kan dra i rätt tåtar så det när du har spå lite fungerar bättre för dig. Det verkar ju helt vettlöst om du inte ska kunna göra klar din utbildning när du har så lite kvar.

Håller alla tummarna för dig tjejen !

http://allt-flyter.blogspot.com

Liselott

21 september 2011 10:32

Tack! Ja, skolan är verkligen helt makalösa... Och att jag som student kommer och säger något är ingen idé. Hoppas på kuratorn, och skolans kurator! Att dom har lite mer auktoritet än jag.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 15 augusti 2016 12:07

Tjohej! Här har jag inte varit och skrivit på rätt länge...... Livet rullar på, jag är frisk och pigg och mår bra. Numera sambo, ägare till ett radhus, jobbar en hel massa. :)  Opererade mig i maj, en förminskning av det bröst jag har kvar. Nästan ...

Av Liselott - 5 november 2015 17:48

är över! Den årliga mammografiundersökningen..... lika ångestfyllt varje gång! Men jag fick en ok-stämpel även i år! YEY!!!!!!! Strax 5 år efter diagnosen, och jag är frisk och mår bra och lever livet. DET är härligt!   KRAM på er, och glöm inte ...

Av Liselott - 30 oktober 2015 20:43

Alltså, jag blir så överjävligt trött på min cyto-hjärna!!!!! Att ständigt vara trött, ständigt inte komma ihåg saker, ständigt ha svårt att ha 700 bollar i luften samtidigt...... det är inte lätt när man är van vid att klara sånt här! I vardagen fun...

Av Liselott - 26 augusti 2015 21:56

Den dagen jag fick mitt cancerbesked trodde jag att mitt liv var över. Jag tappade alla drömmar om att få leva, se mina barn växa upp och förverkliga mina drömmar. Konstaterar nu, några år senare, att jag lever min dröm! Barnen växer så det knakar, o...

Av Liselott - 29 juli 2015 20:09


och Toppik is the shit!! Jag har äntligen accepterad faktum. Hur mycket jag än vill ha tillbaka mitt tjocka och långa hår så kommer det aldrig att hända. Visst, det kan vara långt, men tunt som det är så ser det för jävligt ut..... Så i förrgår så kl...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards