To hell and back

Alla inlägg den 10 september 2011

:)

Av Liselott - 10 september 2011 17:27

  Jo då, det händer grejer med håret! :) Om det nu bara kunde växa till sej lite bättre uppe på huvudet också, så vore jag nöjd!

Av Liselott - 10 september 2011 12:14

Tänk om jag hade fått göra som jag ville.... om jag själv hade fått planera hur jag skulle komma tillbaka till skolan efter sjukskrivningen, så skulle det inte bli så här. Jag ville börja på halvtid. Känna mej för och sakta komma tillbaka till verkligheten. Försäkringskassan höll inte med. Nej, så fort jag var färdigbehandlad så avslutade dom min sjukskrivning fortare än jag hann blinka, och jag kastades tillbaka in i skolans värld med huvudet före. Och det gick ju bra. I knappt två veckor. Sen föll jag som en sten. Sönderstressad, mentanlt slut och helt orkeslös. Tack för den, liksom! Är lång nere i mitt djupa svarta hål för tillfället.... och undrar just hur jag ska bära mej åt för att hitta ljuset igen.


Har fått ta beslutet att ytterligare en gång lägga ner projekt c-uppsats. Tråkigt, men nödvändigt om jag ska klara mej levande igenom terminen. Det är mer än tillräckligt med omvårdnadskurssen med alla arbeten som ska skrivas, tentan och praktiken. Hoppas på att få återuppta c-uppsatsen när omvårdnaden är slut, och göra en egen specialare. Vi får se vad skolan säger. Annars är jag rädd att det inte kommer bli någon SSK av mej.... VARFÖR ska alla tvingas till så'n skit som c-uppsats?? Jag förstår inte... Ok, dom som vill skiva en uppsats får mer än gärna göra det, och jag kan läsa och granska och kommentera, inga problem. Men jag vill inte, inte, INTE skriva en själv! Jag är inte alls, noll, zero, nada intresserad av det. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Inte blir jag en bättre SSK för att jag skriver en uppsats eller.... Skulle hellre lägga dessa 15hp på patofysiologi, farmakologi, eller något annat kul. :) Sen kan "folk" gärna få säga hur bra det är att ha skrivit uppsats, vad myttigt det är o vad man lär sej mycket på det. Jag bryr mej inte ett skvatt om det. Jag kommer alltid att hata c-uppsatsen och tycka att den är ett ohyggligt onödigt inslag i min utbildning. Jag vill jobba på golvet. Med patienterna. Då behövs ingen c-uppsats.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards