To hell and back

Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Liselott - 28 augusti 2011 17:53

Har snart avverkat sista dagen som sjukskriven... I morgon börjar allvaret, och jag är student på heltid igen. Usch... Men men, det blir kanske bra. Om bara min näsa kunde sluta rinna och nysa hela tiden!! Vet inte om det är någon allergiskt, eller om jag har en förkylning på gång. Mår inte alls bra i alla fall. Har legat på sängen större delen av dagen. Får väl bli en tidig kväll ikväll, så får jag känna efter i morgon bitti hur det blir. Men det är inte bra att missa kursintroduktionen.... O jag har ju kursintroduktion två dagar i rad nu.


Surar över min dumma ödem-hand. Var ju hos sjukgymnasten och fick en tvådelad kompressionsstrumpa i tosdags, handske + armstrumpa. Tänkte att hansken skulle vara jättebra. Men det är den INTE! Visst, fingrarna är lite mindre svullna med handsken, men hande blir ännu mer svullen än om jag har den "vanliga" kompressionsstrumpan jag fick från början. BLÄ vad trött jag är! Ont i handen/fingrarna har jag också. Positivt är dock att det fungerar bra att ha kompressionen även nattetid, som sjukgymnasten ville att jag skulle ha. Jag har inga problem med att sova med kompressionen, hoppas att det på sikt kan underlätta för handen också. Lite småjobbigt när man knappt kan hålla i en penna och skriva.


Annars går det sin gilla gång här... Jag knaprar mina piller, nästa helg är det dags för sprutan igen. Strålsåret är som det är, men det ska väl bli bättre. Det tar bara så lång tiiiiiid.... Håret växer, men det tar också så lång tiiiiid...


Är lite anti till det mesta just nu... är inte mentalt redo för fullt ös i skolan, troligtvis på väg att bli förkyld, saknar min älskade Daniel så det värker i hjärtat.... *gråter*


Snart kommer busbarnen hem igen, ska bli gott att få krama dom lite! Mina fina, fina ungar...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards