To hell and back

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Massage

Av Liselott - 17 augusti 2011 20:12

Efter dagens strålbehandling fick jag taktil massage, en helkroppsbehandling som jag har fått en gång tidigare på onkologen. Det är så ljuvligt skönt! Jag blir så otroligt avslappnad, och jag känner hur stressen rinner av mej och må-bra-hormonerna börjar flöda. Det är sannerligen något jag behöver! Jag är oerhört mentalt stressad just nu... Det är så gott att bli omysslad en stund, bara fokusera på sej själv och stänga ute omvärlden en stund. Och eftersom detta är den enda rehabilitering jag har möjlighet att få just nu, så njuter jag av varje sekund! Ska få en behansling nästa vecka också, sen får vi se hur det bli. Kommer definitivt att fortsätta gå på massagen, men när det blir igen återstår att se. Marianne har bara massage en dag per vecka, och det vill till att det passar med mitt skolschema.


Vet egentligen inte om jag är mentalt redo att dra igång med skolan på heltid än... Men förhoppningsvis löser det sej bara jag kommer igång. Visst kanske jag kan få FK att gå med på att jag ska vara sjukskriven på halvid, även om dom just nu har bestämt att jag inte får vara sjukskriven alls längre. Men jag orkar inte bråka med dom.... Har tjatat så mycket på FK och bråkat med CSN hela sommaren, så jag orkar bara inte mer. Lika bra att köra på, för att slippa beblanda mej med FK. Går det så går det. Går det inte.... tja, den dagen, den sorgen. Ska inte bekymra mej över något som kanske aldrig ens inträffar. Kanske kommer energin tillbaka när jag kommer till skolan igen, när livet blir som det var förut. Blir det för jobbigt så ska jag ta kontakt med min kurator igen. Hon har en enastående förmåga att få mej att hitta lite ny energi. Just nu ser jag fram emot att få veta vart jag ska spendera 7 veckors praktik under hösten! Hoppas det blir någon spännande avdelning. Har önskat mej IVA i första hand och Akutmottagningen i andra hand. Men den avdelning man önskar och den avdelning man faktiskt hamnar på är inte säkert att det är samma... Bara att hålla tummarna!

 
 
Carin Lökken

Carin Lökken

18 augusti 2011 17:27

Låter härligt med Taktil, det finns en tjej på mitt gamla jobb som utbildat sig till beröringspedagog ska kanske ta kontakt med henne

http://eroskampmotthanatosimittbrst.blogspot.com

Liselott

18 augusti 2011 17:35

Ja, gör det! Det är helt underbart skönt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 15 augusti 2016 12:07

Tjohej! Här har jag inte varit och skrivit på rätt länge...... Livet rullar på, jag är frisk och pigg och mår bra. Numera sambo, ägare till ett radhus, jobbar en hel massa. :)  Opererade mig i maj, en förminskning av det bröst jag har kvar. Nästan ...

Av Liselott - 5 november 2015 17:48

är över! Den årliga mammografiundersökningen..... lika ångestfyllt varje gång! Men jag fick en ok-stämpel även i år! YEY!!!!!!! Strax 5 år efter diagnosen, och jag är frisk och mår bra och lever livet. DET är härligt!   KRAM på er, och glöm inte ...

Av Liselott - 30 oktober 2015 20:43

Alltså, jag blir så överjävligt trött på min cyto-hjärna!!!!! Att ständigt vara trött, ständigt inte komma ihåg saker, ständigt ha svårt att ha 700 bollar i luften samtidigt...... det är inte lätt när man är van vid att klara sånt här! I vardagen fun...

Av Liselott - 26 augusti 2015 21:56

Den dagen jag fick mitt cancerbesked trodde jag att mitt liv var över. Jag tappade alla drömmar om att få leva, se mina barn växa upp och förverkliga mina drömmar. Konstaterar nu, några år senare, att jag lever min dröm! Barnen växer så det knakar, o...

Av Liselott - 29 juli 2015 20:09


och Toppik is the shit!! Jag har äntligen accepterad faktum. Hur mycket jag än vill ha tillbaka mitt tjocka och långa hår så kommer det aldrig att hända. Visst, det kan vara långt, men tunt som det är så ser det för jävligt ut..... Så i förrgår så kl...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards