To hell and back

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Liselott - 14 augusti 2011 17:32

Idag o-gillar jag min hand. Min högra hand. Den är rejält svullen nu för tiden. Trots rörelseträning o sån't. Ser fram emot att få komma till sjukgymnasten den 25:e, för jag behöver någon annan kompression för handen/fingrarna, det hjälper inte bara med den här armstrumpan jag har. Lite småjobbigt att styrkan i handen försvinner i samma takt som svullnaden ökar, jobbigt att lyfta kaffekoppen, hålla i ett glas, för att inte tala om hur svårt det är att hålla i en penna och skriva! Blä...


Var inne på apoteket igår, för att se om dom hade något bra omläggningsmaterial till mitt strålsår. Ville ha något i stil med Mepilex. "Tanten" jag pratade med på apoteket visste inte vad Mepilex var, så jag försökte förklara så gott jag kunde. Men dom hade inte något som liknade det. Innan jag fick därifrån fick jag dagens mest briljanta fråga: "vad ska du ha det till?" Tja, jag är här och fråga efter såromläggningsmaterial, vad tror du att jag ska ha det till?? *ler* Skrattade gott när jag kom därifrån.


Igår köpte jag mej en rockring. En 1,2 kilo tung, ganska stor, rockring. Nu ska här tränas! :) Dags att börja träna upp kroppen efter alla timmar den spenderat i soffan under våren och sommaren. Jag är ju snart färdigbehandlad, snart inte sjukskriven längre, så det är väl dags att börja bete sej "normalt" igen. *haha* Inte för att träning brukar ingå i mitt normala beteende, men.... det är väl dags att infoga träning som en del av det normala livet nu när livet "börjar om" igen. Gillar rockringen, smidig och enkel hemmaträning, det passar mej perfekt. "Rockade" i 1 minut innan jag kroknade. Shit, vad jobbigt det var! Och vad svag jag är... ;) Det ska bli kul att följa mina egna framsteg! Får väl försöka mej på att föra någon slags dagbok över när och hur länge jag rockar.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards