To hell and back

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Liselott - 8 augusti 2011 14:52

Ja, nu börjar nedräkningen av strålbehandlingar på allvar! Är nu nere på ensiffrigt, 9 behandlingar kvar. HURRA!! Gissa om jag ska fira nästa helg, när allt är över! Riktigt superfirande ska det bli med älsklingen, ååå vad jag längtar!


Strålsåret, då.... Igår var det ännu värre än i lördags. :( Ingen hud, men vätskade inte direkt. Idag är det både bättre och sämre. Halva såret har återfått lite hud, resten av såret är fortfarande utan hud och vätskar en del. Ont gör det också, men det är lite svårt att veta vad som beror på såret, vad som beror på strålningen i allmänhet, och vad som beror på lymfsträngarna jag har. Bara att bita ihop och stå ut! Det var väl ungefär så dom sa på strål när jag visade upp det idag... Eller, nej, dom sa inte så bokstavligen, men det är så jag får göra. Bita ihop och stå ut. Men efter hela våren med cellgifter har jag blivit rätt bra på att göra just det. Och ska jag vara ärlig så är det här ingenting jämfört med hur skit man mår av gifterna. Har hellre det här såret än behöver få gifter en gång till! Det som gäller är att lufta, lufta och åter lufta såret. Och det gör jag, hela tiden när jag är hemma. Det enda råd sköterskan kunde ge mej utöver det, är att skippa bh helt och hållet ett tag. Hemma har jag inte använt bh på ett tag, men det känns inte jättelockande att gå ut utan bh och således också utan protesen. Men samtidigt... måste man så måste man. Gör vad som helst för att det ska bli bättre! Eller i alla fall inte sämre. Hoppas på att ha läkt ihop skapligt innan skolan börjar.


Skolan, ja... Herre gud, det är ju snart dags att dra igång igen!! La till höstens kurser i PingPong förut, och fick en pirrande känsla i magen, det som förut har legat så långt fram i tiden är snart här.... Sista rycket!! Snart så, snart är det klart! "Bara" två kurser kvar.... Sista fighten med omvårdnads-tanterna. Ser med spänning fram emot att få veta vart jag ska spendera 7 veckors praktik!


Dottern sa till mej igår att "mamma, jag hoppas att du blir en bra sjuksköterska. En så'n där som kan allt som du behöver kunna."    Det hoppas jag också!   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards