To hell and back

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Liselott - 4 augusti 2011 21:07

Nu behöver jag inte ha beslutsångest över hur jag ska göra med skolan i höst. För det har försäkringskassan bestämt åt mej. Inte min handläggare, för hon är på semester, utan en annan. Hon har idag bestämt att min sjukskrivning går ut den 28 augusti och från den 29:e pluggar jag på heltid. Punkt. Trots att jag försökte förklara för henne att jag i dag inte vet om jag kommer klara av att gå tillbaka på heltid. Kanske blir det halvtid. Om jag ens kommer orka alls!? Jag vet inte. Jag kan inte säga det förrän det närmar sej terminsstart, och när jag vet så hör jag av mej till berörda instanser, både FK och CSN. Men det spelade ingen roll vad jag sa. Min sjukskrivning går ut den 28:e. Så nu har jag inget val. Jag måste plugga heltid. Trots att min läkare sjukskrev mej till 30 september, bara för att jag skulle kunna välja själv hur jag vill göra. Det var så skönt att ha det så, att kunna få välja, att inte behöva känna någon press. Men man får visst aldrig vara riktigt glad.    Fast det kanske är lika bra, så jag slipper FK. Men samtidigt ska man väl inte behöva jobba halvt ihjäl sej heller! Om man inte orkar.... bara för att FK tycker att man kan/orkar. Tyckte läkaren hade skrivit så bra på sjukintyget precis hur jag mår, både fysiskt och psykiskt, hur hela den här cirkusen påverkar mej och min förmåga till arbete/studier. Men nej, det skiter FK i. Jävla idioter!! Är fruktansvärt ledsen ikväll.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards