To hell and back

Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Liselott - 31 juli 2011 16:15

Bara för att det är slut på cellgifter är det inte slut på biverkningar! Påverkan på naglarna är en väldigt vanlig biverkning av Taxotere, det sista cellgiftet jag fick. Efter sista behandlingen för snart 7 veckor sen (jisses vad tiden går...) började jag märka färgförändringar på naglarna, dom blev gulbruna och randiga. Har periodvis varit lite öm under naglarna också, framför allt på tummarna, och fingertopparna är fortfarande lite domnade.

Nu har jag börjat märka att några naglar börjar lossna... Kul jul! Eller inte.... Men som sagt, inget ovanligt alls. Eftersom så mycket annat har jäklats med mej under resans gång, så varför skulle jag klara mej från detta? Nåja, jag har i alla fall inte ont av det. Än så länge, kanske ska tilläggas... Ska bli intressant att se hur detta utvecklar sej! Man kan ju bara hoppas att det inte blir värre än så här.  


Med en dotter på scoutläger och en son hos sin pappa skrotar jag bara runt här hemma i min ensamhet och gör absolut ingenting idag. Det är SÅ skönt! I morgon är det dags för strål igen. Har bara morgon/förmiddagstider denna veckan, vilket jag föredrar. Dottern har varit med mej på strålet ett par gånger, i morgon är det sonens tur att få vara med och se hur det går till. Känner jag min son rätt kommer han hinna ställa minst 1000 frågor till sköterskorna under den korta tid vi är där, och helst skulle han nog vilja skruva isär hela strålapparaten för att se hur den fungerar...   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards