To hell and back

Alla inlägg den 25 juli 2011

Av Liselott - 25 juli 2011 20:35

"Bara" 8 veckor efter första studiemedelsansökan, och 5,5 veckor efter att CSN fick alla mina intyg på synnerliga skäl för att inte ha tagit tillräckligt med högskolepoäng har dom idag ÄNTLIGEN beslutat att jag får studiemedel till hösten!! Det innebär att jag kan plugga färdigt i lugn och ro. Eller... lugn och ro är väl lite att ta i... *haha* Men jag kan plugga färdigt! Jag behöver inte hitta något sätt att överleva pluggandet utan inkomst från CSN, jag kan plugga färdigt!!!   Sista terminen på sjuksköterskeprogrammet ska avverkas. Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ glad!! En STOR och TUNG sten har släppt från mitt hjärta nu, kan jag lova.


Nu återstår bara att lura ut om jag ska läsa på halvtid eller heltid i höst.... Hade nästan bestämt mej för att läsa på halvtid. Eller rättare sagt, jag hade bestämt mej för att det inte gör något om jag läser på halvtid i höst och gör klart till våren, huvudsaken är att jag bli klar. NÄR jag blir klar spelar ingen större roll nu när jag ändå inte fick fira examen tillsammans med dom jag pluggat med sen jag började första terminen. Eftersom jag missade examen 10 juni 2011 så spelar det ingen roll längre vilken dag det blir. Jag orkar inte lägga en massa energi på det, bara jag blir klar. Vissa perioder känner jag att jag inte kommer orka mer än halvtid, andra perioder vill jag köra på för fullt. Nåja, jag behöver inte bestämma mej än, det är några veckor kvar. Sen är det ju så, att om jag inte pluggar heltid så måste jag börja jobba lite också. Så frågan är vad som blir jobbigast egentligen, plugga heltid och bli klar i januari, eller plugga halvtid och kämpa med tim-jobb och osäkerhet vad gäller inkomst under en längre tid... Det tål att tänkas på!


Just nu är det bara så skönt att veta att jag har ett liv efter behandlingarna! Att det finns något som väntar på mej på "andra sidan". Hoppas, hoppas att det är nu det vänder, att livet kan börja visa sej från den ljusa sidan igen.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards