To hell and back

Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

En dag med många tankar...

Av Liselott - 24 juli 2011 20:32

Idag har vi haft storkalas för min dotter och de av hennes kusiner som fyller år på sommaren. Skönt att kunna samla ihop födelsedagarna till ett enda stort kalas! :) 8 barn och en hel hög vuxna, det är grejer det! God mat, fika, tårta och en massa prat. Jag och barnen åkte till mamma redan i fredags, skönt att komma hemifrån ett par dagar.


Även om det varit en ljus och glad dag idag, har det även varit lite (mycket) tungt. Idag är det precis 6 månader sedan min pappa dog, bara 62 år gammal. Eftersom han hade cancer går tankarna lite extra mycket till mig själv och min sjukdom, hur det kommer bli sen, återfall, metastaser, för tidig död... I morgon för ett år sedan avbröt vi det stora sommarkalaset för att vaka vid pappas sida på IVA, då hans sjukdom tog en väldigt snabb och svår vändning och han var på väg att dö. Mot alla odds överlevde han då och vi fick ett halvår till med honom i livet.


Men som sagt, man tänker ju mycket på sig själv.... hur det kommer att bli, ska jag dö ifrån mina barn för tidigt, precis som min pappa? Jag försöker att leva här och nu, att inte tänka alltför mycket på saker som kanske aldrig händer, planera framtiden och försöka leva som vanligt. Men ändå.... ingenting kommer någonsin att bli "som vanligt" igen, och tankarna dyker upp ibland, det bli så extra tydligt en dag som denna. Men samtidigt så går livet vidare. Det måste det ju göra. Man kan inte sluta leva och gräva ner sej i sådant som kanske aldrig kommer ske. Sen är ju inte livet något självklart bara för att man är frisk heller, så....


Allt har sin tid. Ta hand om varandra! För som sagt, man vet aldrig vad som händer, eller när det händer. Det enda man vet att man har är HÄR och NU. Allt annat kan man bara hoppas på.


NU ska jag krama barnen! Mina älskade goa gullungar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 15 augusti 2016 12:07

Tjohej! Här har jag inte varit och skrivit på rätt länge...... Livet rullar på, jag är frisk och pigg och mår bra. Numera sambo, ägare till ett radhus, jobbar en hel massa. :)  Opererade mig i maj, en förminskning av det bröst jag har kvar. Nästan ...

Av Liselott - 5 november 2015 17:48

är över! Den årliga mammografiundersökningen..... lika ångestfyllt varje gång! Men jag fick en ok-stämpel även i år! YEY!!!!!!! Strax 5 år efter diagnosen, och jag är frisk och mår bra och lever livet. DET är härligt!   KRAM på er, och glöm inte ...

Av Liselott - 30 oktober 2015 20:43

Alltså, jag blir så överjävligt trött på min cyto-hjärna!!!!! Att ständigt vara trött, ständigt inte komma ihåg saker, ständigt ha svårt att ha 700 bollar i luften samtidigt...... det är inte lätt när man är van vid att klara sånt här! I vardagen fun...

Av Liselott - 26 augusti 2015 21:56

Den dagen jag fick mitt cancerbesked trodde jag att mitt liv var över. Jag tappade alla drömmar om att få leva, se mina barn växa upp och förverkliga mina drömmar. Konstaterar nu, några år senare, att jag lever min dröm! Barnen växer så det knakar, o...

Av Liselott - 29 juli 2015 20:09


och Toppik is the shit!! Jag har äntligen accepterad faktum. Hur mycket jag än vill ha tillbaka mitt tjocka och långa hår så kommer det aldrig att hända. Visst, det kan vara långt, men tunt som det är så ser det för jävligt ut..... Så i förrgår så kl...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards