To hell and back

Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Liselott - 20 juli 2011 19:13

Håret har kommit igång ordentligt med att växa! Även om det är tunt och så ljust så det knappt syns på vissa ställen börjar de strån jag faktiskt har bli ritkigt långa. Men jag måste se rätt konstig ut ändå, med tanke på hur en del tittar på mej.... Att barn tittar på mitt kala huvud med stora och nyfikna ögon bekommer mej inte, barn är ju barn. Men att bli utstirrad av vuxna människor.... det stör mej oerhört. Särskilt då dom inte ens försöker att dölja hur dom tittar och följer en med blicken. Sådant gör mej väldigt ledsen...


 

Av Liselott - 20 juli 2011 17:38

Har klarat av min elfte strålning idag. En tredjedel är gjort. Gott! Men än kan jag inte börja räkna ner och se slutet, det är alldeles på tok för lång tid kvar. Känns lite konstigt att hålla på med en behandling som man inte direkt märker något av. Strålningen känns/märks ju ingenting. Det var annat med cellgifterna, då märktes det ju att man fick behandling. Men det här... tänk att något man inte märker kan vara bra! Men det är väl bara att njuta av det antar jag, att slippa känna något.


CSN forstsätter även idag att göra vad-det-nu-är-dom-gör. Något gör dom sen igår med min ansökan, jag vet bara inte riktigt vad... Hoppas att det är ett steg närmare ett beslut i alla fall! För nu börjar jag på trött på att vänta och åter vänta.


Har så gräsligt ont i min arm.... Ju mer jag stretchar desto ondare gör det. Men stretcha måste jag. Och göra min gymnastik. Men det gör så gruvligt ont, och jag kan inte ta ut rörelserna alls lika mycket nu som jag kunde i början. Blä!! Men det ska väl bli bättre, bara att kämpa på och göra så gott man kan, antar jag.


Önskar att det var dags att sova för natten nu, för det var gruvligt vad jag är trött.... Det är väl kanske inte riktigt läge att sova middag vid 17,50... *ler*

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards