To hell and back

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Liselott - 13 juli 2011 21:28

Skönt att dom finns! De där dagarna som trots allt är rätt bra. Dom där dagarna som liksom bara rullar på. Dom är få, och sällsynta. Men dom finns. Det är skönt! Men allt är ju relativt.... dagarna är bra, om man jämför med när det varit som värst. Om man jämför med när jag mår som bäst, så är även dom bra dagarna kass.... Jag väljer att jämföra med dom sämsta dagarna, för att kunna se det positivt. Så positivt det går. Måste det. För att orka. Men jo, idag är det rätt bra! :)


Satt i förmiddags och tänkte på att jag inte har så mycket ryckningar i tummen längre, vilket är väldigt skönt! O bara för det så har jag haft massa ryckningar ikväll! ;) Fortfarande domningar i fingertopparna.... men jag börjar vänja mej.


Har varit iväg och kramat barnen idag. Det är medicin för själen, det! Saknar dom så gräsligt mycket nu när dom är hos sin pappa så länge. Men samtidigt är det skönt också, skönt att få vara själv och kunna göra som jag vill, bara tänka på mej själv och vila upp mej. Det behöver jag. Om jag nu bara kunde få lite positiva nyheter så skulle det vara ännu bättre! Går och försöker låta bli att oroa mej för läkarbesöket i början av augusti.... men det är svårt. Det värsta är väl att jag inte riktigt vet vad det är vi ska prata om då, jag vet inte varför jag ska ha det här läkarbesöket. Det enda jag vet är att det är nåogt med min anti-hormonella behandling. Den behandling som jag trodde vi hade bestämt och gjort klart på förra läkarbesöket. Är orolig för varför dom har ändrat sej och vill diskutera det som redan är bestämt. Målar ju så klart upp en dåligt scenario, att något är väldigt fel och att jag inte kommer kunna få det absolut bästa behandlingen pga någon anledning som jag inte vet. Men samtidigt är det ändå rätt skönt att ha ett läkarbesök inbokat, för jag har ett par frågor jag vill diskutera med en läkare. Försöker att inte tänka för mycket. Får ta en dag i taget, en timma i taget, leva här och nu för att orka. Det är svårt, men det måste gå.


Dagens bästa: krama barnen! Det läker vilka sår som helst.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards